Drag og drop funktion til en pop up textbox

Tags:    c# wpf

Hej

Jeg har oprettet et lille program i WPF hvor man skal trykke på en knap "button1_Click_1" og så kommer der en tekst box op. Jeg vil gerne gøre denne flytbar/drag and drop bar. Har oprettet et objekt for tekstboksen der hedder X og har brugt kommandoen "x.AllowDrop = true;" men den vil ikke flytte sig ud af stedet - er der nogen der kan hjælpe?

Venligst
Gorm

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 




8 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hedder den ikke AllowDrag i stedet for AllowDrop? Jeg har ikke tjekket det efter, så det er bare et vildt gæt



Hej Brian

Tak for dit svar - har forsøgt med AllowDrop - men det er ikke muligt - den accepterer det ikke.

Venligst
Gorm



Ok, beklager gætteriet. Kan man forestille sig at AllowDrop også skal sættes til true på din Form for at det fungerer og ikke kun på din TextBox?



Hej Brian

Tak for dit svar.

Jeg er ikke helt klar over hvad du mener. Men hvis du mener XAML koden i MainWindow så er dette jo ikke muligt da det jo er en popup textbox, så den findes ikke i første omgang.

Men du må meget gerne komme med et eksempel på det du mener.

Ser frem til dit svar.

Gorm



Hej Gorm

Det element der skal modtage skal have "AllowDrop = true" og elementet der skal flyttes skal have en eventhandler til MouseDown og i denne, skal der være en DragMove().

Et lille eksempel:
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


Du kunne også prøve dette link: msdn



Indlæg senest redigeret d. 19.10.2015 21:05 af Bruger #15616
Hej Claus

Tak for dit svar. Nu har jeg forsøgt en del gange at få dit program til at virke, men det lykkedes ikke desværre. Har også forsøgt mig med dit link - men det lykkedes desværre heller ikke - versionen af VS de bruger er alt for gammel.

Hvad mener du med sætningen "buttonF.MouseDown += ButtonF_MouseDown;".

Er du sikker på, at dit program laver en popup hvor man kan flytte emnet?

Ser frem til dit svar.

Venligst
Gorm



Hej Gorm

Den kode jeg lavet, være bare for at vise dig at methoden DragMove() skulle oprettes i enenthandleren MouseDown.

Jeg har lavet et helt program for et stykke tid side med darg and drop. Jeg skal se om jeg kan finde det og så vender jeg tilbage.





Indlæg senest redigeret d. 24.10.2015 19:43 af Bruger #15616
Super - tak :)
Venligst
Gorm



t