Function include, men først jeg skal bruge den

Tags:    php

Jeg sidder i et træls problem

jeg har en function content(){
include 'side.php'
}

Men jeg har brug for at sætte en variable til at være = med functionen

altså:

$var = content();

Men så begynder den at inkludere filen, jeg har brug for at den kun bliver inkluderet, når jeg fx siger echo $var eller bare content(); uden at have sat den som variable

Håber I forstår!



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis problemet er, at outputtet fra side.php ikke kommer ind i $var, så prøv evt. at se her: http://stackoverflow.com/questions/5948395/require-include-into-variable

Altså skal din funktion se sådan ud i stedet:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 





Du er nød til at uddybe lidt mere.

Hvornår skal du bruge din side.php?
Hvad indeholder din side.php?
Hvilken fil skal du side.php i?





jeg har functionen "Function content(){ include 'side.php }

Men når jeg sætter variablen $var = content(); som jeg er nød til inkludere den automatisk. Jeg kan derfor ikke sætte $var ind der hvor den skal inkludere, fordi når jeg sætter variablen inkludere den det sted hvor $var er sat..

fx

Function content(){
include 'side.php'
}

$var = content() // HER inkludere den, uden jeg har fortalt den at den skal, jeg har jo blot sat $var værdi til funktionen

echo $var; // Ligegyldigt, fordi den allerede har inkludere længere oppe, men hvorfor????




Den inkluderer fordi du kalder funktionen når du sætter den som en variabel. Det er meningen. Så spørgsmålet er nok hvorfor du ikke vil have den til at kalde funktionen. Vent evt. med at sætte variablen til du alligevel skal bruge inkluden. Alternativt skulle du jo aktivere variablen på en eller anden måde, og det ved jeg ikke om man kan medmindre man echoer den.
Men altså: er der en grund til at funktionen skal være en variabel?



t