Samling af affiliate-links?

Tags:    affiliate

<< < 12 > >>
Hej Udviklere

Jeg har en Wordpress-blog, hvor jeg nogle reklamer. Men der er et direkte link til annoncøren. Jeg vil gerne have et mellem-link, hvis det giver mening. Hvis du for eksempel ser på http://pengepiloten.dk/kviklaan er der en oversigt. Her kan du se, at der er et direkte link til annoncøren, men jeg ville gerne have, at det var et link til mine egen subside med et redirect til annoncøren. Givder det mening?

Ved i hvordan det gøres?



11 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Der findes også wp plugins til det formål, tjek hjemmesiden google.dk og søg efter f.eks. wordpress affiliate links redirect - så finder du stort set alle plugins der findes til dette formål;)



på www.bit.ly eller goo.gl er et bud



Tak, Tommy :)



Til WordPress kan jeg anbefale Pretty Link, der netop kan lave interne links der redirecter til dit affiliate link.



Du kunne også bare selv lave nogle mellemsider i php og så redirecte til affiliate urlen heri ved hjælp af headers: http://php.net/manual/en/function.header.php



Som Andreas skriver det, så er Pretty Link en af de mest brugte plugins til den slags.



Som sagt, så findes der en masse forskellige plugins til at håndtere dette.

Men hvorfor vil du lige have det mellemstep? Er det ikke unødvendigt?



Som sagt, så findes der en masse forskellige plugins til at håndtere dette.

Men hvorfor vil du lige have det mellemstep? Er det ikke unødvendigt?


Det kunne bruges til tracking.





Ja, ved at sætte refresh=0 kan du lave en mellemside og tracke på den.

Lige til affiliate får man så ikke meget ud af det andet end klikantal.

Noget helt andet, husk rel="nofollow" ligegyldigt hvilken metode du anvender.

Også med "mellemside"





Hvis du bare vil tracke, hvorfår laver du så ikke en Google Analytics event på dit klik på linket. Så kan du tracke det hele i Google Analytics. Alternativt laver din egen side til af fange events, og så en stump javascript der kalder den side asynkront og logger dine data. Der er ingen grund til at have en ekstra side til det.



<< < 12 > >>
t