Hjælp med skift af farve

Tags:    css3

Hej alle sammen :-)

På min hjemmeside billigmobilabonnement.dk har jeg 4 links i bunden som på nuværende tidspunkt står med grå skrift. Jeg ønsker gerne at gøre dem hvide i stedet for, også når man køre musen over at de evt. bliver den samme grå farve.

Har ikke super meget forstand på kodning, så håbede der var en venlig sjæl eller to herinde, der nemt kunne forklare mig hvordan det bedst og nemmest kunne klares :-)

På forhånd tak

Mvh



3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Erik,

Jeg kan se at du bruger Wordpress, og derfor kan dette problem løses på flere forskellige måder.

Hvis du selv vil skrive det i CSS-filen, kan du skrive:

Fold kodeboks ind/udCSS kode 


Hvis du ikke vil kaste dig ud i at ændre i en CSS-fil, kan du logge ind på din administrations-side på wordpress (domæne.dk/wp-login.php). Herinde kan du alt muligt - heriblandt mener jeg at der er en nem måde at ændre farve på links. I toppen af siden skulle der gerne være en lille admin-menu, hvor der står noget med 'Layout' eller noget i den stil. Herinde kan du ændre på websitets udseene uden at kode noget som helst. Det er meget begrænset hvad du kan, men mon ikke at der er link-farve derinde. Jeg kan nemlig ikke helt huske det.



ret i filen der ligger her
http://billigmobilabonnement.dk/wp-content/themes/billigmobilabonnement/library/css/stylesheet.css

og lig dette i
Fold kodeboks ind/udKode 



alternativt lig dette ind i documentet efter ovenstående link

ref http://www.w3schools.com/cssref/sel_hover.asp
Fold kodeboks ind/udKode 


men den bedste måde er at gøre det direkte fra wordpress



Du kan evt rette det direkte i backenden af Wordpress, hvis du har sat din installation op til at kunne skrive på css-filen.
Gå ind under Apperance - > Editor.

Find style filen og ret det style element, som henviser til de links du skriver om.

Alternativt kan du ændre dine filer og uploade via FTP.



t