Ny version af Haxball

Tags:    programmering

Hej udviklere.

Jeg har spillet det spil der hedder "Haxball" i en del tid nu, og jeg fornemmer, at det er relativt populært i mange lande. Desværre føler jeg, at der er en del begrænsninger i spillet, som det i første omgang er blevet udviklet.

Jeg kunne godt tænke mig at høre nogle kompetente mennesker, om det ikke er muligt at lave et lignende spil, hvor der er større fokus på den internationale del - dvs. gøre det muligt for spillere at spille sammen på trods af stor afstand. Lige nu fungerer det sådan, at man selv "hoster" en "server", så det er f.eks. stort set umuligt at spille fra Europa mod folk fra USA.

Min tanke går på, om man kan lave et lignende spil/setup, hvor det i stedet for er browser-baseret (eller lignende løsning), hvor afstanden ikke spiller en rolle.

Hvis der samtidig er mulighed for at forøge fokus på den kompetitive del - dvs. gøre det muligt knytte login-system, ranks osv. til, så der samtidig bliver dannet en form for community, så ville det være ekstra plus.

Hvis der er nogen her, der gider at tage sig tiden til at bruge et par minutter på at gå ind i et spil og evt. gøre mig klogere på ovenstående, så vil jeg være mere end taknemmelig! Spillet kan findes på www.haxball.com

Jeg har ingen erfaring med spil-programmering, så beklager hvis der indimellem er dumme spørgsmål :-)

Med venlig hilsen

Martin Laugesen



1 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Lag issues vil stadig være det samme, som det er nu, hvis du laver det on til et browser spil. Der er ingen forskel der.

Men alle de ting du snakker om, kan fint lade sig gøre.



t