join ved show post

Tags:    mysqli databaser

Hej

Jeg sidder med en eksamens opgave i multimediedesign og har lavet et videodelingssite. Nu er problemet at der skulle bygges et kommentarsystem på.
Det kommentarsysten skal have en replyfunktion. Kommentar systemet gælder kun oprettede brugere.

ER diagram ligger på ER diagram

Mit spørgsmål går på
Hvordan skal join trækket lyde??? ved hhv kommentar træk og thread træk

Mit show_video træk ser således ud og har en fejl somewhere... men det er ikke nødvendigvis i sql træk.


Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Bær over med at jeg er newbie.... dette er bestemt ikke min spidskompetence... men jeg vil så gerne forstå de join træk
mvh Birgit



6 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Kunne du evt sende et sql dump af din db, så kan jeg evt prøve at kigge lidt på det



Super. Så skal jeg lige forstå helt præcist hvad det er du skal have ud.

Indtil videre så kan du gøre sådan her. Dette er dog uden traad tabellen da du ikke har sendt den med.

Fold kodeboks ind/udSQL kode 


En anden ting du måske burde arbejde lidt med er din navngivning. Væn dig til at gøre det på engelsk.

Dernæst så tror jeg du skal spørge dig selv om din database egenligt er optimeret helt nok. Her tænker jeg på din måde at bruge fremmednøgler. Har du fx tænkt på hvad der sker hvis en bruger skifter email adresse?



Indlæg senest redigeret d. 14.12.2015 13:21 af Bruger #15663
Du skal overveje hvor dybt dine kommentar egentlig skal ligge.

Fx så har du en kommentar:

Kommentar
- Svar
- Svar
- Svar til svar
- Svar til svar
- Svar til svar til svar

Det er jo en overvejelse du skal gøre dig



er det fint sådan her?

db dump

ellers må du lige sige hvad jeg skal gøre for jeg vil rigtig gerne have hjælp




det skal fungere sådan her

Show video og kommentarer
ProduktetVideo deling for studerende til eksamen kan du se her...

Bær over med fejl og mangler... jeg har været presset af min fars dødsfald, så det er bestemt ikke et færdigt produkt. Jeg har bare problemer med at få overblik over de joins til kommetarene , som jeg skal præsentere til eksamen på onsdag.




det skal fungere sådan her

Show video og kommentarer
ProduktetVideo deling for studerende til eksamen kan du se her...

Bær over med fejl og mangler... jeg har været presset af min fars dødsfald, så det er bestemt ikke et færdigt produkt. Jeg har bare problemer med at få overblik over de joins til kommetarene , som jeg skal præsentere til eksamen på onsdag.


blot svar til svar... thats it. så mange niveauer er ikke relevant i fht til målgruppen... tænker jeg

hvordan får jeg den til at loope i kommentar tabellen og traad tabellen for at hente alle kommentarer?
det andet virker perfekt!!




Indlæg senest redigeret d. 14.12.2015 18:58 af Bruger #21257
t