Softwareudvikling

Tags:    softwareengineering

Hej
Jeg er ny i Danmark og ved ingenting om dansk programmering marked.
Jeg har læst software Engineering.
Jeg tænker mig om, hvad er bedst til mig at læse i Danmark.
En af mine venner sagde mig at det er bedst, hvis starte jeg anden fage, på universitet, fordi danske virksomheder sender deres projekter til Asien og der er en stor arbejdsløshed i programmering marked i Danmark.
Kan I fortælle mig om, hvordan er det at arbejde som softwareudvikling i Danmark.



2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hejsa.

Det kommer meget af på hvad du er dygtig til.

Hvis du er meget dygtig, så er der altid job til dig med programmering, specielt hvis du lærer noget som der ikke er så mange andre der kan.

Det med inderne er noget vores branche har frygtet i snart 30 år, og det bliver mere og mere virkeligt - men stadig kan du relativt nemt finde arbejde som udvikler i Danmark.

Du skal nok bare ikke regne med at kunne arbejde med det til du bliver pensioneret ... men hvem ved hvad der sker i fremtiden ...

Hvis du ikke er særlig dygtig til det med at kode og forstå systemer, så finde noget andet istedet at læse til.



Det med arbejdsløshed er noget vrøvl...Så sent om i dag var der i nyhederne at all universiteter sætter ekstra penge af til at kunne udklægge flere it-folk, fordi der er mangel på dem. Så hvis du tager dig en universitets uddanelse f.eks. IKT, så skal du nok finde dig et arbejde :-)



t