Ergonomi ved eventuelt skift fra PC til Mac

Tags:    mac programmering osx windows

Hej udviklere

Jeg har indtil videre brugt PC til at udvikle på. Jeg udvikler PHP m.m. og benytter til dagligt NetBeans og XAMPP.

Vil gerne prøve Mac på et tidspunkt. Kan se mange udviklere har taget springet.
Softwaremæssigt ser jeg ikke noget problem - alle de programmer, jeg benytter, findes til Mac.

Mit dilemma opstår ved ergonomi.
Har haft problemer med smerter i fingre og underarm, hvorfor jeg benytter Microsoft Ergonomic 4000 + Mousetrapper.

Går ud fra begge kan plugges til Mac, men det ødelægger lidt det æstetiske og får nok også nogle udfordringer med mapping af tastaturet.

Jer der til dagligt programmerer på Mac, hvordan får I det til at hænge sammen? Kan standard tastaturet bruges til intensivt tastearbejde, eller har I nogle gode alternativer?

Er der i øvrigt udfordringer ved (web)programmering på Mac?

Mvh. Kristian



2 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har ingen udfordringer kun glæder ved udvikling af web applicationer på Mac.

Et standard tastatur kan fint bruges. Jeg vil sige, at selve genvejstaster og genveje generelt er bedre på Mac endpå PC. F.eks.:

Luk program: cmd+q vs alt+f4
Luk vindue: cmd+w vs ctrl+w
Copy: cmd+c
Past: cmd+v

Mange af genvejen ligger simpelthen bare bedre i hånden. Hvis du bruger et trackpad når du er på tur, så er det simpelthen også genialt at arbejde med.



Jeg bruger min iMac 27 hver dag til programmering i ROR, PHP, og er begyndt lidt på SWIFT.. jeg designer også i sketch app og photoshop. det er min første MAC computer, og den er nu ca. 1 år 6 mdr. og jeg er virkelig blevet glad for MAC og OSX. bruger deres standard tastatur med ledning, magic mouse 2 og den gammel trackpad en smule.. :)

Jeg syns generelt MAC er en bedre computer til webudvikling pga. unix terminal

magic mouse 2 (mus med swipe giver dig et OS med lang færre musseclick i din hverdag :)

sketch app til Design (ikke muligt på windows) (sketch app er lidt en blanding af photoshop & illustrator forstået på den måde at du også kan lave vector grafik, det er lang mere intuitivt end Adobes pakker. billigere og så er der mulighed for 3. part plugins som der er masser af )

Bare lige mine 2 cent :bounce:



Indlæg senest redigeret d. 14.05.2016 03:27 af Bruger #21390
t