Templating - echo / output buffering

Tags:    php

Hej igen udviklere.
Så er jeg tilbage med endnu et spørgsmål.
Er igang med at lave en templater, og jeg er lidt "split" imellem den bedste måde at gøre det på. Lige pr bruger jeg output buffering til at require mine php filer ind i en variable. Da jeg meget gerne skulle kunne (igennem kode) læse det hele igennem, og erstatte alle mine hooks "{#SOMEHOOK#}" med det nye html, enten hentet fra en anden fil eller genereret igennem kode.

Min pointe er at i slutningen ender jeg med en stor string/variable som egentlig indeholder alt html på siden, som så skal outputtes til siden. Nu er problemet jo så, som alle siger "Do not echo html". Jeg har egentlig typisk bare brugt php statements i mine php/html filer og requirede filerne ind, og derved fået outputtet html'en uden selvfølgelig at echo.

Så mit spørgsmål må lidt være, hvad jeres tanker er, og om i evt. har en anden tilgang til hele templating problemet.
Har overvvejet at man bare kunne bruge output bufferens flush til at output det til browseren, men det er vel det samme som bare at echo det??

Mange tak på forhånd!
Mvh. Wunder.



Indlæg senest redigeret d. 04.03.2016 06:55 af Bruger #20949
2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Mine tanker brug CMS system i stedet for sitemagic.org



Hej Tor.
Dette er skam ikke stemagic, det er mit eget CMS system skrevet fra bunden, med indbygget templater. Eller det er så template delen jeg har gang i lige nu. (:



t