Webwriter 4

Tags:    intern browser

Jeg er mangeårig bruger af webwriter 4 og har altid syntes det var et godt program. Men efter at jeg har fået en ny PC, med windows 8, har jeg et par problemer.

Når jeg har skrevet alle koder og tekster, og vil se resultatet i den interne browser, sker der intet. Hvor er browseren blevet af.

Jeg kan få den frem ved at slukke for den side jeg har arbejdet med, og dobbelt klikke på en anden side, derefter trykke på intern browser knappen. og igen dobbelt klikke på siden jeg arbejdede på. Så kan jeg se, hvordan mit arbejde ser ud.

Før i tiden skulle jeg bare trykke på intern browser knappen.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen jebbe



3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan ikke stole på renderingen i den interne browser. Hvis du vil være sikker på dine sider ser rigtige ud, skal du tjekke dem i de enkelte browsere (Chrome, Safari, Firefox, Internet Explorer - I de versioner du vil understøtte)



Den interne browser er jo det selvsamme ActiveX-objekt, Internet Explorer bruger, og han siger også, at han godt kan se hvordan hans arbejde ser ud, men at han er nødt til at tage en omvej. Så jeg ville være lidt varsom med at diagnosticere renderingen som problemet.

WebWriter 4 består af gammel Delphi-kode, som på ingen måde bliver vedligeholdt. Windows 8 er relativt nyt. Måske skulle du vælge en anden editor? Jeg kan forsikre dig for, at ActiveX-objektet, altså den interne browser, er OK. Måske fungerer din version af IE ikke til fulde på Windows 8? Windows 8 havde mange problemer, hvorfor Windows 10 så hurtigt blev lanceret.

Smid et .NET WebBrowser objekt på en Windows Form og du vil hurtigt se, at renderingen intet fejler. Under alle omstændigheder ville jeg sørge for at opdatére alt, hvad der er opdatérbart. (= Windows 8 => Windows 10, nyeste IE, evt. nyere editor såsom MS Expression Web eller MS Visual Web Developer)



jeg siger ikke, at renderingen er problemet. Jeg siger det at teste i en browser er problemet, der er en lille forskel.



t