Dynamisk menu med CodeIgniter

Tags:    php phpmyadmin sql mysql code-igniter

Kære udviklere,

Da jeg er ny til brug af CodeIgniter, kunne jeg godt bruge lidt hjælp til udvikling af en dynamisk menu som library så den kan kaldes direkte fra min header.php fil.

Jeg søgte på Google, og fandt en simpel guide til at oprette et library med en dynamisk menu fra databasen - hvor man brugte autoload.php til at gøre den "global".

Dog var der fejl hist og her, og jeg vil derfor gerne udvikle det selv i stedet.

Jeg kunne dog godt bruge lidt hjælp til at forstå MVC'et, da jeg som sagt er ny inden for det område. Jeg aner nemlig ikke hvordan det hele er sammensat, i forhold til biblioteker og afviklingen af koden til html'en.

Jeg forstår godt hvorfor at det er gjort som det er gjort - men jeg har brug for hjælp til at kunne udvikle biblioteket, så det kan bruges på et senere tidspunkt.

Er der nogen der har nogle gode fifs til hvordan jeg kan udvikle et sådanna bibliotek? Alle råd vil være en stor hjælp!



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det kan være lidt svært at komme i gang med at lave et lib i CI.

Jeg ville som udgangspunkt selv først udvikle det enten i skreven kode eller på papir uden om CI. Altså helt plain php hvor du får det til at lykkedes.

Dernæst ville jeg så omskrive det til et lib.

Hvad er det for nogle funktioner det her lib skal have?
Kan det ikke klares med en helper funktion hvis der kun er en ting det skal gøre (hente menuen ud af db).
Evt. Kan du på tutsplus.com søge efter Joost van Veen, han laver et CMS, der arbejder han med en dynamisk menu på frontend delen



Hej Daniel,

Beklager det sene svar, og tak for hjælpen! Jeg vil kigge lidt på det når jeg skal arbejde med det igen, da jeg er igang med et andet projekt lige nu. Så mange projekter på én gang..



Har du overvejet at lave det i Laravel i stedet? Det jeg spørger om er vel egentlig hvorfor valget faldt på CodeIgnitor?



t