Matamatisk problem jeg ikke lige kan finde løsningen på

Tags:    matamatik php

Jeg er igang med at lave et system der skal kunne nogenlunde passe sig selv.

For at den kan det skal den selv kunne banne folk fra siden og til det har jeg lavet en point system.

Hver bruger får fra starten 0,5 point får hver dårlig handlingen trækkes point fra indtil det bliver negetiv tal.
Hver gang brugeren besøger siden bliver der lagt point til indtil brugeren har 1 i point og derfra bliver der ikke lagt vidre til

For at udregne hvor mange point brugeren skal tillægeles bruger jeg denne "formel"

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Som i sikkert kan se er $time nu.
$this->data["countUpdatet"] indeholder time() fra sidste gang brugeren fik tillagt point.

Hvis den skal forsimples kan man opstille denne scenarie:
En bruger besøger siden efter 24 timer og får tillagt point lige på 24timer fra sidste gang.
Den ville hermed kunne se sådan her ud:
24*0,00625
Som giver 0,15


Her kommer så min problem. Når brugeren har lavet nok dårlige handlinger til point kommer under 0 skal brugeren bannes. Her skal jeg finde ud af hvornår brugeren når 0 i point.

Håber at der er nogle der er mere vågen end mig :/



6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
erhm..

if($count => 0) { $ban = true }

Ellers forstår jeg ikke hvad problemet er. :)



Hej Michael.

Var vist lidt træt da jeg skrev spørgsmålet.

Mit spørgsmål er hvordan man udregner hvornår brugeren får 0.1.



$count > 0 ??



Den værdi gemmer du i databasen og justerer på løbende.



ja det korrekt. men den method der trækker point fra kalder en anden method og fortæller at ip skal bannes. (samt email). method gemmer så ip i mysql og ddr ville jeg gerne indsætte tiden for hvornår den må slettes.




Det er også en værdi du gemmer i databasen.

Den del tjekker du så enten en gang hver dag,time, eller minut med et cronjob. Eller du tjekker det hver gang du får et nyt visit. Hver gang et ban må slettes gør du så dette - igen fra databasen. Den sletning kan du så foretage før du laver næste point-tjek.



Indlæg senest redigeret d. 10.05.2016 21:09 af Bruger #10216
t