Webshop med custom produkt design

Tags:    webshop shopify woocommerce prestashop wordpress

Hej Udviklere!

Jeg og skal lave et spændende projekt hvor jeg skal kode en webshop med et custom produkt design system.
Systemet skal sælge plader som bearbejdes efter kundens ønske og skal designes i ved hjælp af nogle steps i webshoppen hvorefter der bliver beregnet en pris.

En grov oversigt over steps:
Step1: Valg af facon (trekant, firkant, runde hjørner osv.)
Step2: Valg af plade tykkelse (1mm,2mm,3mm,4mm osv.)
Step3: Definering af mål på pladen.
Step 4: Tilføj huludskæring.
Step 5: Beregn prisen (med mulighed for at gå tilbage i stepsne og ændre)

Jeg forstiller mig at lave selve step systemet og beregneren i javascript og når kunden så tilføjer til kurven vil jeg stacke dataene i et json array så alle data kan præsenteres flot i indkøbskurven og sendes videre.

Mit spørgsmål til jer er:
Hvordan gør jeg dette nemmest? Skal jeg designe mit helt eget system fra bunden eller findes der et webshop system til wordpress hvor der er mulighed for at skrive sit eget "produkt design modul" og dermed lette mit arbejde lidt?

Jeg har kigget lidt på Shopify, WooCommerce og Prestashop men syndes ikke det er så nemt at gennemskue om det er en god ide eller det giver mere arbejde at benytte et af disse systemer.

På forhånd tak for jeres hjælp!




3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg ved godt man ikke bør reklamere for et produkt man selv laver. Men du kan få mange af de ting du ønsker foræret. Ved http://www.smartweb.dk har du bl.a. Mulighed for at opsætte:

Varianter:
Facon, tykkelse

Tilvalg:
Mål, udskæring

Pris:
Beregner systemet ud fra valg

Du kan vælge at bruge vores design, men det lyder som om du bør / skal kode lidt mere custom for at få det design du vil have. Men du kan lave det ud af boksen.

Du kan også lave noget helt custom frontend. Sålænge du fodre systemet med de data det forventer.

Det skal siges at SmartWeb er en hosted løsning, der koster penge, men jeg arbejde der blot som udvikler og får intet ud af et salg. Men vores system er et webshop system, som understøtter mange af de ting (plus mere) som du leder efter. Og med vores Frontend kan du nemt customize det du vil. Så syntes godt jeg kan tillade mig at anbefale det!




Jeg ved godt man ikke bør reklamere for et produkt man selv laver. Men du kan få mange af de ting du ønsker foræret. Ved http://www.smartweb.dk har du bl.a. Mulighed for at opsætte:

Varianter:
Facon, tykkelse

Tilvalg:
Mål, udskæring

Pris:
Beregner systemet ud fra valg

Du kan vælge at bruge vores design, men det lyder som om du bør / skal kode lidt mere custom for at få det design du vil have. Men du kan lave det ud af boksen.

Du kan også lave noget helt custom frontend. Sålænge du fodre systemet med de data det forventer.

Det skal siges at SmartWeb er en hosted løsning, der koster penge, men jeg arbejde der blot som udvikler og får intet ud af et salg. Men vores system er et webshop system, som understøtter mange af de ting (plus mere) som du leder efter. Og med vores Frontend kan du nemt customize det du vil. Så syntes godt jeg kan tillade mig at anbefale det!


Tak for dit svar.
Tror du misforstår mit spørgsmål... Udfordringen er ikke jeg ikke kan kode et system og derved har behov for et CMS system, udfordringen og mit spørgsmål går på at finde den nemmeste og bedste løsning.



t