Hjemmeside design ris og ros

Tags:    hjemmeside html css ris ros

<< < 12 > >>
Hejsa alle kodere.
Jeg har udarbejdet en hjemmeside som jeg selv er vældig tilfreds med, men ser ikke ud til at den konverterer særlig godt. Derfor stiller jeg gerne op til en høring i hvad I synes jeg eventuelt kan gøre bedre.
Hænger grafik og tekst godt sammen ? Er hjemmesiden til at forstå ? Afspiller filmen nederst på hjemmesiden korrekt i forskellige browsere / operativsystemer / enheder ? osv.
Jeres input modtages med kyshånd.
På forhånd, mange tak.
Sidens adresse er: bryllupsfoto 2fotografer.dk



13 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
nå... ingen hjælp ?



Fin scroll, dog møder jeg en mur af tekst.
Dine bokse med tilbud/priser er ikke specielt pæne.

Jeg vil foreslå du gik i gang med at arbejde med at strukturer din tekst.



Indlæg senest redigeret d. 05.07.2016 20:02 af Bruger #11936
Hej Maciek.

Det er en meget pæn hjemmeside og gode billeder du har på den.

Når nu du siger at den ikke konverterer så godt. Så går jeg stærk ud fra at du ved hvor meget besøgende du har på hjemmesiden, hvor de kommer fra, hvad tid på døgnet samt hvor det er de præcis hopper fra? Har du lavet SEO på din side?

Et lille råd som vil kunne give dig flere kunder er at du præsenterer dig selv. Der er næsten ingen information om dig, ud over det helt i bunden så ved kunderne absolut ikke hvem de har at gøre med. Det du skal med din hjemmeside at give dem en tryghed, sådan at de føler sig hjemmeside og ved hvem du er. På nuværende tidspunk er siden ret overfladisk ang din personlighed, og det med at du giver et link til 500px.com med din profil er absolut til ingen hjælp.



Hej,

Jeg synes der er gode elementer på siden, men som der står i en anden kommentar, synes jeg du skal prøve at strukturere indholdet lidt mere og lave undersider til de forskellige ydelser. Ved at gøre det kan du også oprette søgemaskinevenlige undersider.

En anden ting er call-to-action. Du skal gøre det mere tydeligt, f.eks. med en knap på hjemmesiden, at folk kan få et tilbud. Det kan være til en formular, hvor man kan beskrive sin opgave og få en pris.

Mvh Martin




Indlæg senest redigeret d. 30.06.2016 16:54 af Bruger #21427
Tusind tak for de gode indspark.
Jeg går i gang med:

1) Lave en præsentation af mig selv (måske en film) ?
2) Bestillingssystem
3) Søgemaskinevenlige undersider med info om fotografen, måden jeg tager billeder på, galleri samt selve forsiden hvor der vil være en kort opridsning af pakkerne samt lidt billeder.

Jeg har ca. 20 besøgende om ugen og jeg ved at jeg har 7 bestillinger på et år. Jeg ved ikke hvornår den besøgende hopper fra, desværre.
Konverteringsraten har jeg regnet ud, ud fra formlen (7/1040)*100 = 0,67%. De 1040 er 52 uger a 20 besøgende.
Hvis konverteringsraten er lav, er produktet enten dårligt eller for dyrt eller præsenterer sig dårligt. Jeg håber lidt på det sidste.


Igen, tak for de gode indspark.
Går i gang strax.



Indlæg senest redigeret d. 30.06.2016 17:25 af Bruger #15249
Hej, melder mig lige lidt sent ind i tråden.

Synes det er en super flot hjemmeside - kan se på det hele at du formentlig har ændret lidt på bestemte elementer på siden, efter de gode råd fra Jacob, Alexander og Useweb.

Ønsker du at komme ordentligt i gang med SEO, kan jeg anbefale at du kontakter et SEO bureau. Der sidder mange kompetente personer rundt i landet som har stor erfaring på området. Med den store konkurrence blandt SEO virksomheder skulle det også være muligt at forhandle sig til en god pris.



Flot hjemmeside.

Dog det første jeg får øje på er alle dine h2 overskrifter. ville selv gå ned til h3 overskrifter og kun holde mig til 1x h2 :) grundet seo værdien :-)






Jeg synes det ser acceptabelt ud. Ikke tip top, men alligevel godt klaret.
Synes din tekst er noget rodet(Opsætningen), specielt når man når ned under de sort/hvid billeder.



Ligesom Miklas så finder jeg det også lidt rodet, for hvad er det egentlig du sælger? Du prøver vel at få nogen til at købe dine ydelser, og det burde være nemt at finde hvad enten det er en knap, e-mail eller adresse.



Flot hjemmeside.

Dog det første jeg får øje på er alle dine h2 overskrifter. ville selv gå ned til h3 overskrifter og kun holde mig til 1x h2 :) grundet seo værdien :-)



Jeg er ikke enig i hvad Claus siger.

Problemet er ikke dine <h2> men derimod dine <h1>.
Du har 4 styks <h1> men hold det til én, altså det allerførste og vigtigste på din hjemmeside fx noget som inkluderer "bryllupsfotografering".
Anvend lige så mange <h2> (så længe det er naturligt) som du har brug for og overvej om nogle af dem skal "nedgraderes" til <h3>. Kort sagt brug headdings naturligt, men kun én <h1>.



<< < 12 > >>
t