Offentlig IP på flere computere ?

Tags:    diverse

Det internet vi har i Kalundborg hvor jeg kommer fra hedder Ka-net, og hvis man er normal bruger så er der en hardware firewall i det internet som jeg ikke kan rette på. MEN, man kan købe en offentlig IP til EN computer... men hvis jeg nu sætter min server op med min Windows 2000 Server (som har 2 netkort), kan jeg så godt smide internettet på den ene port, og så en switch på det andet netkort og så smide de andre PC'er på den switch og så har de også offentlig IP, eller bare lede fx. port 21 til min anden computer som sidder til switechen uden at den har offentlig IP ?

Og en anden ting: Min far har købt en Norton Personal Firewall, kan jeg godt installere den på og så kan jeg sotere det trafik fra som jeg ikke vil have ? Eller er der en anden firewall som kan det ?

Det var jo en del! Men håber i kan svare på det!

- Pelle Ravn

\\\\\\"Is It Water There Comes Out Of Your Nose?\\\\\\"
\\\\\\"No Its (S)not\\\\\\"



4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det internet vi har i Kalundborg hvor jeg kommer fra hedder Ka-net, og hvis man er normal bruger så er der en hardware firewall i det internet som jeg ikke kan rette på. MEN, man kan købe en offentlig IP til EN computer... men hvis jeg nu sætter min server op med min Windows 2000 Server (som har 2 netkort), kan jeg så godt smide internettet på den ene port, og så en switch på det andet netkort og så smide de andre PC'er på den switch og så har de også offentlig IP, eller bare lede fx. port 21 til min anden computer som sidder til switechen uden at den har offentlig IP ?

Og en anden ting: Min far har købt en Norton Personal Firewall, kan jeg godt installere den på og så kan jeg sotere det trafik fra som jeg ikke vil have ? Eller er der en anden firewall som kan det ?

Det var jo en del! Men håber i kan svare på det!

- Pelle Ravn

\\\\\\"Is It Water There Comes Out Of Your Nose?\\\\\\"
\\\\\\"No Its (S)not\\\\\\"


Kan du vidst godt ja.
Jeg er ikke sikker på at Win2k kan lave videre routing
efter port men kan da dele nettet så de køre over den.

Hvis ikke skal du have en router så kan man vidst nok indstille det i NAT tabellen (vidst ikke alle router man kan på), har aldrig selv leget med router men mener det er noget i den stil.

Norton firewall er sikkert ikke en dum ide.
deres såkaldte firewalls syntes jeg aldrig jeg har set virke.
Alle udbydere siger jo næsten at de har en firewall på....
Bare nåjes med at installere den på serveren. de andre behøves dem ik. ikke hvis trafikken køre gennem serveren.

Håber det var svar nok.

Hilsen k-roy
(christian bekker A.)
www.k-roy.h4f.dk
-- Problemer er til for at blive løst :) --



Du kan sagtens dele detinput du får fra internettet til flere computere, een måde er at bruge en router eller en switch inden det når ind i din maskine, men det er ikke altid det er en mulighed hos ens bredbåndsudbyder. Et andet alternativ er at smide internet ind i den maskine der har to netkort, lave en "bridge" forbindelse mellem de to netkort (du slår internet connection sharing til) og ud af det andet netkort kan du så enten forbinde til en switch hvis der er flere maskiner der efterfølgende skal have internet, ellers kan du bare sætte det direkte ind i den anden maskine. Således virker din første maskine som en slags router, den eneste ulempe der er ved dette setup er at din "router" maskine skal være tændt før det kan lade sig gøre. Dette kan sagtens lade sig gøre.

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)



Kan du vidst godt ja.
Jeg er ikke sikker på at Win2k kan lave videre routing
efter port men kan da dele nettet så de køre over den.

Hvis ikke skal du have en router så kan man vidst nok indstille det i NAT tabellen (vidst ikke alle router man kan på), har aldrig selv leget med router men mener det er noget i den stil.

Norton firewall er sikkert ikke en dum ide.
deres såkaldte firewalls syntes jeg aldrig jeg har set virke.
Alle udbydere siger jo næsten at de har en firewall på....
Bare nåjes med at installere den på serveren. de andre behøves dem ik. ikke hvis trafikken køre gennem serveren.

Håber det var svar nok.

Hilsen k-roy
(christian bekker A.)
www.k-roy.h4f.dk
-- Problemer er til for at blive løst :) --


Det lyder da som om jeg vil rode med det, men jeg vil lige sige at vi har en router, det er der internettet kommer fra! Men jeg ville gerne have flere computere på den, men det finder jeg ud af :) Men det lyder da godt nok :)

Andre må godt sige hvis de har noget til tilføje...

- Pelle Ravn

\\\\\\"Is It Water There Comes Out Of Your Nose?\\\\\\"
\\\\\\"No Its (S)not\\\\\\"



Kan du vidst godt ja.
Jeg er ikke sikker på at Win2k kan lave videre routing
efter port men kan da dele nettet så de køre over den.

Hvis ikke skal du have en router så kan man vidst nok indstille det i NAT tabellen (vidst ikke alle router man kan på), har aldrig selv leget med router men mener det er noget i den stil.

Norton firewall er sikkert ikke en dum ide.
deres såkaldte firewalls syntes jeg aldrig jeg har set virke.
Alle udbydere siger jo næsten at de har en firewall på....
Bare nåjes med at installere den på serveren. de andre behøves dem ik. ikke hvis trafikken køre gennem serveren.

Håber det var svar nok.

Hilsen k-roy
(christian bekker A.)
www.k-roy.h4f.dk
-- Problemer er til for at blive løst :) --


Det lyder da som om jeg vil rode med det, men jeg vil lige sige at vi har en router, det er der internettet kommer fra! Men jeg ville gerne have flere computere på den, men det finder jeg ud af :) Men det lyder da godt nok :)

Andre må godt sige hvis de har noget til tilføje...

- Pelle Ravn

\\\\\\"Is It Water There Comes Out Of Your Nose?\\\\\\"
\\\\\\"No Its (S)not\\\\\\"



t