Søger programmør (PHP OG HTML)

Tags:    php html humhub



Opgave 1:
Jeg har et site i HumHub… (PHP) (YII)



Men jeg har et lille problem. Der er en funktion, som gør man kan follow og unfollow folk.

Og hvis man ikke følger hinanden, kan man ikke se hinandens opslag på sitet.

Det jeg vil høre… Er der nogen herinde, der kan fjerne denne follow / unfollow funktion, så man ikke har muligheden for at unfollow eller follow folk. Så ALLE bare følger hinanden fra start og ALLE kan se ALLES opslag


Opgave 2:

Vil det være muligt at lave sådan at når man uploader en fil, kommer den op på et site. I det her layout. Så skriver man navn og uploader fil og trykker. Upload. Så kommer den automatisk op her.

Det skal være sådan at når jeg uploader filen, så opretter den en play knap, på hjemmesiden. hvor lyd filen kommer med i, så man kan klikke på knappen og lytte samtalen ( Som vist på billedet).


Mvh

Sebastian Chr. Bernbom




1 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Sebastian.
De ting som du beskriver er bestemt muligt. Det punkt med follow / unfollow burde bare kræve lidt work-around i backend systemet (Altså evt. database opbygning + programmerings logik), det burde ikke kræve voldsomt meget, men kommer lidt an på hvordan systemet er kodet. I teorien er det bare at fjerne alt kode / tjeks, som har noget med follow/unfollow at gøre, men det er svært at sige 100% uden at se koden.

Punktet som omhandler lydfilen er skam også muligt, og burde heller ikke være det helt store projekt, at få lavet. Sådan som jeg har forstået det, så skal du bare bruge en html form med mulighed for fil upload, og en sikker location til filerne som andre ikke har adgang til. (Det bedste ville være hvis du har en dedicated server, så du kan lægge alle lydfilerne udenfor din public_html/www folder. Da browser requests ikke kan få adgang til filer udenfor disse folders, med mindre du specifikt skriver kode til at gøre det). Når de så er oppe på serveren, så er det bare at loade det ind i deres browser og lade dem afspille filen.

Jeg er ikke helt sikker på hvorvidt dette er hvad du var ude efter, men nu fik du det lige hurtigt alligevel. (:
Mvh. Wunder.



t