Spørgsmål til it uddannelse -hvilken vej til PET

Tags:    sikkerhed uddannelse universitet it

Godaften


Jeg har nogle spørgsmål ang. uddannelse, som jeg håber at en eller flere kan hjælpe mig med at få besvaret.


Jeg har været sløv ang. uddannelse, så jeg er kommet sent i gang. Jeg kunne godt tænke mig at ende ud i et job hos PET inden for deres IT afd. Noget overvågning/sporing/sikkerhed. F.eks. i deres cybercenter.


Jeg har kigget på to uddannelser. Den ene er 'datalogi' - en bacheloruddannelse. Den anden er 'data og kommunikation med speciale i infrastruktur' - enerhvervsuddannelse.


Som jeg har forstået det, så er datalogi uddannelsen meget teoretisk - hvordan et computer system er bygget op, hvordan man programmere (ikke det primære med uddannelsen), strukturen i en computer. En uddannelse som er stærkt præget af matematik.

Umiddelbart en tung og teoretisk uddannelse, som giver gode analytiske evener.

Uddannelsen 'data og kommunikation med speciale i infrastruktur' er meget mere praktisk og ikke nær så analytisk.

Sidder der folk som har en af overstående uddannelser eller begge uddannelser, så må I meget gerne give lyd fra jer?

Jeg er i tvivl om hvad jeg skal vælge. Jeg kan godt lide matematik, som datalogi uddannelsen har meget af. Samtidig kan jeg godt lide at man er ude og få erfaring, som data og kommunikation uddannelsen kan give en, i og med det er en erhvervsuddannelse.


Hvilken en uddannelse vil I mene appellerer mest til et job hos PET, hvis man kan sætte det sådan op?




1 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Kenneth!

nu ved jeg ikke lige hvor fra i landet du er :D men har du kigget på (diplom)ingeniør? Det er en god blanding af teori og praktiske opgaver, ud fra det du skriver ang. at du kan godt kan li' matematik og det mere praktiske vil jeg mene at det er et rigtig godt bud :-)

det kunne f.eks være en af disse 2

http://www.aau.dk/uddannelser/bachelor/elektronik-datateknik
eller
http://bachelor.au.dk/ikt/



jeg vil mene at i forhold til PET eller FE at det er enten datalogi eller en form for ingeninør uddannelse som helt klart vil gøre dig attraktiv som jobkandidat :-)












Indlæg senest redigeret d. 25.11.2016 10:50 af Bruger #9576
t