Design af oversigt

Tags:    webdesign wordpress

Hej

På min hjemmeside har jeg en underside der sammenligner forbrugslån:
https://www.laanekassen.dk/forbrugslaan/

Som det er nu, så vises de vigtigste parametre direkte. Hvis der trykkes på + så vises resten af dataene om udbyderen. Det er en lang liste med mange udbydere.

Et alternativ er altid at vise alle data om hver udbyder uden at man skal udvide ved at trykke på +. Det vil dog kræve alt for megen plads, og dermed gøre det helt uoverskueligt at sammenligne udbyderne. Ved denne løsning kan jeg dog placere et filter, hvor man kan filtrere udbydere fra. F.eks. kun at vise udbydere, hvor man kan låne mere end 75.000 kr., eller udbydere med lav rente.

Mit spørgsmål er derfor:
- Foretrækker du den nuværende løsning eller den alternative løsning? (eller evt. en 3. løsning, som du meget gerne må beskrive)

Mvh
Erik



4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du ikke har mere data så kan du vel godt lave det som en hoover menu så brugerne hurtigt får vist den ekstra data.

Lav evt. også baggrundsfarven samme farve når man åbner den.

Jeg tror den nuværende løsning fungerer fint, det vil blive for uoverskuelig med det nuværende design at vise det åbnet op.




Mit spørgsmål er derfor:
- Foretrækker du den nuværende løsning eller den alternative løsning? (eller evt. en 3. løsning, som du meget gerne må beskrive)


Det lyder som en oplagt split test - hvor du simpelthen opretter to (eller tre) varianter af landing siden, og så statistisk måler på hvilken af varianterne brugerne reagerer mest positivt på.

Hvis du ikke selv evner at opsætte en split test på dit site, findes der mange kyndige folk som kan hjælpe - det er blot at google 'split test' ;)

Selv har jeg fået assistance med noget lignende af virksomheden Mediestorm.





Tak for svarene Frederik og Thomas. Rigtig gode tanker fra jer begge.

@Frederik
Mht. hover menu, vil det så også virke på mobil? I bred desktop format vises der 5 felter, hvorefter de resterende 5 felter vises når der foldes ud. Hvis man ser siden på en meget smal smartphone, så vises der kun 2 felter som std. hvorefter de resterende 8 felter vises ved fold ud. Jeg tror måske at det vil blive noget makværk hvis det laves som hover, da hover-indholdet i dette tilfælde er meget stort.

@Thomas
Det er en rigtig god ide. Det tager en del tid at udvikle løsning2, så derfor ville jeg først afklare om det overhovedet kunne være en god løsning. Hvis alle skød den ned, så ville jeg ikke bruge tiden på udvikling. Men jeg tænker at jeg udvikler forskellige løsninger og så splittester. Det må være vejen frem :-)



@Erik

Det er godt nok et lidt sent svar, men der findes en masse forskellige muligheder for at se hvordan det ser ud på forskellige telefoner. Den nemme/billige er f.eks. Chrome hvor du via ctrl+shift+i og ctrl+shift+m kan vælge mellem lidt forskellige telefoner.

Hos https://www.browserstack.com kan du vælge en helt masse andre telefoner og tablets, men det koster også lidt penge.

Men det vil i det mindste gøre det muligt for dig at se om det er noget makværk eller ej.

Jeg bøvlede selv rundt med min hjemmeside. Her hoppede designet rundt når det var via telefon. Jeg lånte en kammerats adgang til browserstack, så kunne det også testes i forskellige browsere og forskellige versioner. Men jeg fandt ud af at det nærmest kun var min tlf. der havde problemet. For dig kan det også være det kun er et fåtal af brugere der har helt smalle telefoner, så er det måske bare at overveje om det ikke er godt nok at størstedelen af brugerne får en god oplevelse, og den sidste % eller 2 får dataen præsenteret lidt mindre lækkert.



t