visual basic i text editor

Tags:    application i textedit

hej

jeg ved man kan lave java script og html programmering i en text editor!
Men jeg kan ikke finde eksempler på visual basic programmering i en text editor.
Kan man ikke det? Skal man bruge en compiler ( bruger visual studio ultimate 2013 ) Men har fået at vide at det er en stor fordel hvis man bruger en text editor da man så bla. har mere frihed plus mere ram

Og hvis man godt kan bruge visual basic programmering så vær venlig at lægge link til tutorial. Og findes der ingen håber jeg der er nogle der har lyst til at skrive en kort gennemgang af de nødvendige punkter før man kan lave en windows app med ex. wordpad



4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg vil til enhver tid bruge Visual Studio. Kan slet ikke forestille mig andet faktisk.



Visual Studio er et IDE (Integrated Development Environment). Sådan et redskab indsamler mange værktøjer og funktionalitet til udvikling i et program. Dette inkluderer, typisk minimum: indbygget text editor, herunder med autocompletion for dit projekt, projekthåndtering, kompilering; og mere avancerede udgaver (herunder VS) understøtter også udførsel af tests, samt design af brugerflader og mere.

Når du har fået at vide at ved at bruge blot en editor så har man mere frihed er sandt i to forstande. Den ene er man er nødt til at få dybere viden: man lærer hvordan redskaberne rigtigt fungerer, altså hvordan får man kildekode konverteret til et program, fordi man har ikke et IDE der bare gør det ved tryk på en knap. Den anden, er at man kan nemmere skifte udviklingsmiljø. Et projekt skrevet i VS understøttes typisk ikke så godt i andre IDEer hvis den overhovedet kan åbnes der, så alle skal bruge VS for behagelig udvikling. Hvorimod et projekt baseret på almindelig tekst editor, kan åbnes af andre med en vilkårlig tekst editor og ændres.

Men ofte skal man bruge mange af de features der ellers bliver integreret i IDE, blot uintegreret. F.eks. har jeg skrevet C++ i Sublime Text som blot er en editor.

- Den understøtter autocompletion indenfor en fil, men for at få det over hele projektet skal jeg installere et plugin.
- Den har meget basal projekthåndtering, men i stedet bruges et program kaldet MAKE.
- Til at kompilere skal jeg selv sørge for at installere og opsætte en kompiler og sørge for MAKE bruger denne.
- Til aftestning kan jeg også bruge MAKE, men skal stadig opsætte den.

Alt dette får, og lidt mere, får du gratis med et IDE. Og som Brian siger, hvis du leger med VB, C#, F# eller andet .NET så er den klart det nemmeste og bedste.

Men for at svare på dit spørgsmål, så er det kompileren som laver din kode om til et kørbart program. For visual basic er kompileren en .exe fil kaldet 'vbc', og ved mig findes den i "C:\Program Files (x86)\MSBuild\14.0\Bin" (og faktisk et andet sted også). Så den simpleste måde at kompilere en fil kaldet source.vb på er at skrive følgende i cmd-line:

"C:\Program Files (x86)\MSBuild\14.0\Bin\vbc" source.vb

Men typisk skal man specificere ekstra indstillinger. Og hvis du har mere end blot én .vb fil skal kun en af dem kompileres som program, mens de andre skal kompileres på en anden måde. Det er alt sammen noget et IDE også gør automatisk.

Se: https://msdn.microsoft.com/en-us/library/380cz5k4.aspx



Indlæg senest redigeret d. 21.12.2016 15:25 af Bruger #14645
Hvad der er nemmest og bedst i længden er ikke så simpelt.

Skal man programmere meget og i flere sprog, vil jeg påstå, at man er bedre tjent med at lære en god editor og alle IDEets delkomponenter at kende.

Jeg selv programmerer i en 12-15 forskellige sprog (dog ikke vb) og jeg bruger Vim til alt!
Jeg har så også en ordentlig røvfuld plugins (snippets, filsystem viewer, git integration, osv.) så Vim bliver rar at have med at gøre.

Derudover bruger jeg tmux i terminalen så jeg har de samme "vinduer" som et IDE, og jeg bruger ant/make/gulp, ctags, watch, en hel masse hjemmebryggede bash funktioner og alt muligt andet jeg ikke længere tænker over.

Det betyder så også, at når jeg hører de andre på kontoret pive over at deres IDE fukker dem over, så griner jeg af dem.



Indlæg senest redigeret d. 23.12.2016 12:17 af Bruger #2695
jeg kan faktisk heller ikke se hvordan det skullle være en fordel med texteditoren da alt skal laves fra bunden. Alt hvad der oprettes simpelt i visual studio som ex. en form skulle vel så laves fra bunden. visual studio har lavet det hele ved et tryk på add form. Jeg har kiggede hvordan de filer ser ud der står for oprettelsen af forms og andre ressourcer og hver enkelte textbox og el. label så lader det til man skal skrive en helvedes meget

men ham der foreslog det har nok også ment hvis det var i java html el. ex. c++ som du nævnte.



Indlæg senest redigeret d. 28.12.2016 22:39 af Bruger #21551
t