Få tekst fra DataView til valgfri TextBox.

Tags:    vb.net visual basic 2015

Den er helt gal. Og jeg er gået i baglås..!
Sagen er den at der er 50 stk. TextBox og 1 stk. DataGridView.
Nu skal jeg vælge en TextBox (en hvilken som helst af dem) og indsætte data fra DataGridView i den valgte TextBox. Derefter skal jeg kunne vælge en ny TextBox (igen valgfri) og indsætte tekst fra DataGridView i den.. Og igen og igen..
Jeg har prøvet mange ting, og kikket efter 'Snippets' rundt omkring på nettet..! Og her er jeg så.. Håber der er en derude der har nogle ideer, så jeg kan komme videre...!?



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har lavet en form, der har en DataGridView (data), to tekstbokse (txt1 og txt2) samt en knap (btn). Det er ikke nøjagtig hvad du efterspørger, men princippet er det samme, så forhåbentlig vil det hjælpe dig.

Når man klikker på knappen første gang, så henter den, om noget, det der står i vores DataGridView, og indsætter det i txt1.

Ved andet klik henter den, igen om noget, det der står i txt2, og indsætter det i vores DataGridView. Der er kun en række med en kolonne og altså kun et felt i vores DataGridView, og det har koordinaterne 0, 0, som det også fremgår af koden, men dette burde ikke være noget problem at lave om på. Det samme gælder med de 2 tekstbokse frem for 50 tekstbokse.

Form1.vb:
Fold kodeboks ind/udVBDotNet kode 


Form1.Designer.vb:
Fold kodeboks ind/udVBDotNet kode 




Takker for din indsats Thomas..
Jeg havde efter at have postet her, løst problemet fra anden side, men det skal ikke ændre at din løsning kan bruges.. :)

John d.2



t