netværk

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Jeg har lige fået mig en bærbar computer, og jeg skal derfor have flyttet nogle filer fra den gamle til den nye. Jeg har et ethernetkabel, som jeg vil bruge. Jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre. Begge computere kan komme på internettet vha. kablet. Det er en win98 og en winXP.



15 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg er ikke så god til det med netværk, så i må gerne skære det ud i pap. Hvrdan deler man filer?
Den computer filerne skal fra hedder OEMComputer (win98) og den computer filerne skal til hedder BaerbarWinXp (winXP)

du kan prøve fra den bærbare (eller den anden) og prøve at trykke på søg og så computer og så skriver du computer navnet.
ellers kan du bare prøve at gå i andre computere (fra win98) og se om du kan finde den husk at gruppen skal hedde det samme!
--------------------------------------------------
[THIS IS A SIGNATURE VIRUS! PLEASE COPY IT INTO YOUR OWN SIGNATURE(S)]
--------------------------------------------------

min hp: http://www.friserverplads.dk/technic117



det kan være mange ting men 98 og xp har jeg aldrig kunne få til at komonikere godt sammen men prøv at genstarte nogle ganeg det virker somme tider. ellers prøv at skrive \\\\( den andens comp ip addrasse) ex.\\\\255.255.255.0 i din explover.



Hvis kablet er fra dit internet, så er det sikkert et "lige" kabel... Du skal bruge et "krydset" kabel hvis du skal sætte de to computere sammen...



Så del filerne, og gå ned i kør og skriv

Fold kodeboks ind/udKode 


Glad for flash...? Så tjek lige Flash gruppen, her på udvikleren ---> http://www.flash.udvikleren.dk



Jeg mener ikke at cmd virker på Win98, men kan ikke huske det



Det er krydset



Jeg er ikke så god til det med netværk, så i må gerne skære det ud i pap. Hvrdan deler man filer?
Den computer filerne skal fra hedder OEMComputer (win98) og den computer filerne skal til hedder BaerbarWinXp (winXP)



Jeg er ikke så god til det med netværk, så i må gerne skære det ud i pap. Hvrdan deler man filer?
Den computer filerne skal fra hedder OEMComputer (win98) og den computer filerne skal til hedder BaerbarWinXp (winXP)
du kan prøve fra den bærbare (eller den anden) og prøve at trykke på søg og så computer og så skriver du computer navnet.
ellers kan du bare prøve at gå i andre computere (fra win98) og se om du kan finde den husk at gruppen skal hedde det samme!
--------------------------------------------------
[THIS IS A SIGNATURE VIRUS! PLEASE COPY IT INTO YOUR OWN SIGNATURE(S)]
--------------------------------------------------

min hp: http://www.friserverplads.dk/technic117


fra min nye computer kan den kun finde sig selv, og fra den gamle kan den slet ikke finde noget.

Jeg har læst (i hjælp på computeren) at man skal dele de mapper der skal overføres fra, og at det gøres ved at gå ind i mappen man vil dele, vælge file og derfter share. Der er bare et problem at der ikke er noget punkt der hedder share i file menuen.

nogen der har en løsning på dette?

Da jeg fik ADSL var der en del problemer med at komme på internettet. Det viste sig at være fordi netværkskortet ikke var installeret ordentligt. (eller noget i den stil) Problemet blev løst, og jeg kom på internettet. På min nye computer virkede det med det samme. Kan problemet være fordi det alligevel ikke blev insalleret helt korrekt?

[Redigeret d. 28/09-03 20:51:08 af Jesper Kristensen]



det kan være mange ting men 98 og xp har jeg aldrig kunne få til at komonikere godt sammen men prøv at genstarte nogle ganeg det virker somme tider. ellers prøv at skrive \\\\( den andens comp ip addrasse) ex.\\\\255.255.255.0 i din explover.


Hvordan finder jeg computernes ip?

Jeg tror ikke det er fordi de to ikke kan komunikere. Jeg tror mere det er fordi 98 ikke kan finde ud af noget som helst vedrørende netværk. Hvordan kan man løse det problem?



at finde en pc ip er meget nemt....


click på start og vælg kør
skriv cmd og tryk enter
skriv ipconfig og tryk enter




så nemt er det




<< < 12 > >>
t