Facebook, ppc eller seo?

Tags:    ppc seo ads facebook

Hej alle.

Jeg er del af denne her virksomhed, https://tedxaarhus.com/ der organiserer såkaldte TEDxevents.

Problemet er slet og ret, at jeg ikke føler der er nok trafik og opmærksomhed omkring os.

Jeg har kontaktet et digitalt bureau, der proklamerer de kan hjælpe os ved brug af ppc, seo og Facebook-annoncer.

Uden at være ekspert, føler jeg måske det er lige i overkanten at benytte alle tre fremgangsmåder.

Er der nogle af jer derude, der kan rådgive mig på dette område? Er det nødvendigt med alle tre, eller kan jeg nøjes med to - eller måske kun en?


På forhånd tak!



Indlæg senest redigeret d. 16.05.2017 11:02 af Bruger #21423
5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Rasmus

Det kommer meget an på om du arbejder med kunder som søger efter din service eller om du skal gøre opmærksom på din eksistens.

Hvis det er sidst nævnte så er Facebook vejen frem og du kan lave ultra målrettet markedsføring.

God weekend



Hej Rasmus
Det er lidt interessant, at det digitale bureau uden videre anbefaler ppc,seo og facebook. Du kan jo spørge dem om hvorfra de ved at dine kunder befinder sig præcist på facebook og i ppc-segmentet? Det lyder desværre en smule som om man er ude på at sælge annoncer i et fastlagt projekt, hvor de ikke kender dig som kunde.

Hvad med Linkedin?

IMO bør du starte ud med at lave pilot på alle steder, så får du noget data, hvis der slet ikke kommer fra trafik fra ppc, så vil du vide det meget hurtigt.
Så brug et begrænset budget på flere platforme for at komme igang. Så vil du hurtigt finde ud af hvor dine kunde er på nettet.

Husk at dine kunder, når du laver ppc og seo, ikke nødvendigvis kalder tingene det samme som dig. Jeg havde en kunde på et tidspunkt, som ikke havde trafik på sit site, indtil vi fandt ud af, at firmaet kaldte alting for "coaching", men kunderne kaldte det for "foredrag". Så da det blev ændret kom der tryk på.





Indlæg senest redigeret d. 24.05.2017 15:40 af Bruger #21522
Hej alle.

Jeg er del af denne her virksomhed, https://tedxaarhus.com/ der organiserer såkaldte TEDxevents.

Problemet er slet og ret, at jeg ikke føler der er nok trafik og opmærksomhed omkring os.

Jeg har kontaktet et digitalt bureau, der proklamerer de kan hjælpe os ved brug af ppc, seo og Facebook-annoncer.

Uden at være ekspert, føler jeg måske det er lige i overkanten at benytte alle tre fremgangsmåder.

Er der nogle af jer derude, der kan rådgive mig på dette område? Er det nødvendigt med alle tre, eller kan jeg nøjes med to - eller måske kun en?


På forhånd tak!


Hej Rasmus

Jeg elsker Ted Talks, så du får lige mit input her.

Du behøver som sådan ikke benytte alle tre kanaler, medmindre I har budgettet til det.

For jeres type events, kunne jeg forestille mig at en Facebook begivenhed i en kombination med Facebook Annoncering ville skabe et rigtig godt afkast.

Herefter kan I oprette målgrupper på baggrund af de personer, der har trykket "Interesseret" eller "Deltager" og så kan i bede Facebook finde lignende personer.






Jeg ville benytte alle tre. Mit primære fokus ville nok være på at lave fede opslag på facebook, lave konkurrencer og viralt indhold. Det er dog nemmere sagt end gjort, men helt sikkert muligt.

Held og lykke!



Hej alle.

Jeg er del af denne her virksomhed, https://tedxaarhus.com/ der organiserer såkaldte TEDxevents.

Problemet er slet og ret, at jeg ikke føler der er nok trafik og opmærksomhed omkring os.

Jeg har kontaktet et digitalt bureau, der proklamerer de kan hjælpe os ved brug af ppc, seo og Facebook-annoncer.

Uden at være ekspert, føler jeg måske det er lige i overkanten at benytte alle tre fremgangsmåder.

Er der nogle af jer derude, der kan rådgive mig på dette område? Er det nødvendigt med alle tre, eller kan jeg nøjes med to - eller måske kun en?


På forhånd tak!


Hej Rasmus

Jeg elsker Ted Talks, så du får lige mit input her.

Du behøver som sådan ikke benytte alle tre kanaler, medmindre I har budgettet til det.

For jeres type events, kunne jeg forestille mig at en Facebook begivenhed i en kombination med Dårligt forsøg på at spamme med en skod side omkring Facebook Annoncering ville skabe et rigtig godt afkast.

Herefter kan I oprette målgrupper på baggrund af de personer, der har trykket "Interesseret" eller "Deltager" og så kan i bede Facebook finde lignende personer.




Damn, endnu et dårligt forsøg på SEO optimering via et gammelt opslag på udvikleren. Til grin

Spammer



t