Mængden af tekst i forhold til video

Tags:    seo

Hej alle

Jeg er i gang med at opdatere designet på min hjemmeside: www.startupsvar.dk

Jeg har indtil nu haft en del tekst på siderne, da jeg tænker det er bedre i forhold til SEO.

Jeg overvejer at tilføje flere videoer på de forskellige sider, for at gøre den bedre for de besøgende.

Er der nogle af jer der har nogle gode råd til, om jeg kan gøre teksten på de forskellige sider kortere, hvis jeg har en video der forklare det samme?

Håber der er nogle der kan forklare det nærmere.



3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Mogens!

Umiddelbart synes jeg det lyder som en god idé at bruge nogle videoer på dine sider, og mindre tekst.

Da Google i stigende grad kigger på hvor længe og hvordan din hjemmeside bruges, giver en video rigtig god mening til at fastholde brugerne i længere tid.

Som du selv er inde på, så skal du naturligvis beholde en hel del tekst. Hvis du vurderer at det giver en bedre brugeroplevelse skære meget ned - så kan du godt gøre det.

Dog ville en bedre løsning være at få omstruktureret sekundære dele af teksten i fold ud bokse eller lignende. På den måde bliver siden meget mere overskuelig både når man ser hjemmesiden på computeren og mobilen. Du vil ikke få helt samme "credit" af Google for teksterne - men en bedre brugeroplevelse vil være at foretrække - og bedre ift. SEO.



Hej igen Matthias, jeg læste et par af dine indlæg, det var meget lærerigt. Jeg har selv overvejet om jeg en dag skulle starte en webshop eller lignende, så der får jeg helt sikkert brug for en der er noget dygtigere end mig selv. Der er jo mange flere ting, der skal gå op i en højere enhed. ;)

Det bliver nok ikke det sidste af dine indlæg jeg læser!



Velproduceret og relevant video er i mange tilfælde super fornuftigt, men mener ikke, at det nødvendigvis skal være enten eller. Jeg har god erfaring med at have videoen liggende øverst og så en masse tekstafsnit efterfølgende.

Disse tekstafsnit kan både supplere videoen i forhold til formidling af informationer, og så kan de trække en masse trafik ind via søgemaskinerne, da tekst stadigvæk har super stor betydning for SEO, også selvom brugeroplevelsen naturligvis fylder mere og mere.



t