PDO udlæsning af flere variable

Tags:    pdo mysql html

Hejsa, jeg sidder og roder med en kodestump jeg har fundet på nettet..
https://github.com/fethica/PHP-Login

Jeg vil gerne lave et brugerområde på min hjemmeside, så jeg har tilføjet et felt i databasen "location"...
Men hvordan PDO fungerer må jeg sige at jeg er lidt bleg på området..
Men spændende opgave jeg har begivet mig ud i denne gang...

Den oprindelige kode:

$stmt = $db->conn->prepare("SELECT * FROM ".$tbl_members." WHERE username = :myusername");
$stmt->bindParam(':myusername', $myusername);

Efter lidt analyse, ser jeg at username er et felt i databasen, hvorefter jeg må konkludere at :myusername må være en parameter som senere bliver binded til $myusername

Lidt logisk tænkning, og jeg får fremstammet følgende sætning:

$stmt->bindParam(':location', $location);

Men så indlæses siden ikke og apache error log giver flg.:

PHP Fatal error: Uncaught exception 'PDOException' with message 'SQLSTATE[HY093]: Invalid parameter number: no parameters were bound'

Nu har jeg så brugt en halv dag på at læse mig til hvad jeg kunne have gjort forkert, dog uden at finde noget brugbart. Er der mon en skrapsak her som kan guide mig lidt på vej ?





4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
er det bare dette du forsøger ??

location tilføjet
(utested)
Fold kodeboks ind/udKode 


(utested)
Fold kodeboks ind/udKode 





vi er nok nødt til at se din tabel, og den sql du forsøger med
der er fint nok du har taget den PHP-Login-master\login\includes\loginform.php, men hvad har du rettet den til,

prøv at kigge på disse 2 metoder fra noget code jeg har liggende
Fold kodeboks ind/udKode 

data hentet fra
http://www.postnord.dk/globalassets/danmark/.excel-docs/postnummerfil-excel.xls

og lagt i en tabel
Fold kodeboks ind/udKode 


$conn (connection) variablen er erklæret som private andet sted i classen





Altså, det eneste jeg har rettet er som jeg skrev, tilføjet et felt i basen "location" og vil gerne have at scriptet sammen med login variablen brugernavn også medsender location variablen. På den måde vil jeg kunne lave en simpel include af et script som scanner et underbibliotek med billeder og viser dem på skærmen..
Det er så meningen at jeg vil bygge videre på det efterhånden som jeg får mere tid, men hænger altså ved det allerførste, spæde skridt.

Så der er ikke ændret i orginalfilen, ud over at jeg vil trække et ekstra felt fra basen, sammen med brugernavnet.



WHOA !!!!!!!!!!
Det var meget lettere end jeg troede !!!!!
Sindssygt.
Men de sidste 5-6 år har jeg ikke lært noget nyt mht. PHP og kan se at der er sket nyt,

TUSIND TAK !!



t