Komprimering af video

Tags:    hastighedsoptimering

Hej,

Jeg har tidligere kunne få hjælp herinde, så nu prøver jeg igen :) Jeg har lige launchet min side Coinbox.dk, hvor man kan købe bitcoins - det er også lidt underordnet. Problematikken er, at den video som bliver afspillet på forsiden fylder omkring 13 MB. Det gør siden loader utrolig langsomt for førstegangsbesøgende. Kan jeg på nogen måde komprimere denne videofil, så den ikke fylder lige så meget inde på siden?



3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Alexander,

Behøver videoen at være i 1080p? Har du eksempelvis prøvet at komprimere det til 720p? Du har et pixel-overlay over videoen, så jeg tænker at det er unødvendigt at opløsningen er 1080p.

Prøv evt. at komprimer videoen med Handbrake. Jeg har fået stor success ved brug af Handbrake, til komprimering af større filer. Det er så typisk fra mkv til mp4. Men giv det et skud. I højre panel kan du så vælge at komprimere til 720p 30fps.



Indlæg senest redigeret d. 26.10.2017 12:02 af Bruger #16025
Har du fået løst problemet Alexander? Virkede Handbrake? :-) Står selv med et lign. problem.



Hej Mark,

Hvis du har ligende problem så giv det et skud med brug af Handbrake. Det virker super godt, og du har en masse komprimeringsmuligheder i programmet. Eksempelvis har det lykkedes mig at komprimere .mkv filer fra en størrelse af cirka 20GB ned til omkring 4-5GB i .mp4 format, uden at kunne se forskel på videokvaliteten.



t