Hjælp til programmering af 'falsk' mobilepay app

Tags:    app

Hej alle, jeg er ny her.. jeg håber I måske kan hjælpe mig.

Jeg kunne godt tænke mig at udvikle en meget simpel app, som nogle venner og jeg kan bruge, til en slags 'virkeligheds leg'.

Vi kunne godt tænke os en simpel app, hvor man logger ind, med sin tildelte brugerlogin, og kommer så til en side, hvor man kan sende 'penge' og se sin kontooversigt.

Det jeg så tænkte, var at det skulle være noget simpelt, så når man går ind og sender penge, så ændrer teksten sig på sin egen konto, og der bliver indsat det ekstra antal penge, på den person, man sender pengene til.

Håber I måske forstod det :/

Mvh,
Emil



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej

Jeg har svaret på dit indlæg inde på hol.dk, hvis du ikke havde set det ;-)



Hej Emil / Sylvester

Selve konceptet er simpelt nok, hvis der ikke er nogen kontakt med omverdenen.

Så skal du bruge en server, med følgende databasetabeller

- users: brugerne, der skal kunne logge ind og sende penge mellem hinanden. Her er også et felt 'account' el.lign. der fortæller saldoen på hver brugers konto.
- transactions: log over alle overførsler internt med sender og modtager user ID samt beløb overført.

Du kan evt. springe transactions tabellen over, hvis ikke du har behov for at se pengestrømmene.

Hvis du ikke kender noget til app programmering bør du tage nogle lektioner, fx på udemy:
https://www.udemy.com/courses/development/mobile-apps/

Gennemgå de forskellige tutorials og lav de øvelser, som de foreslår, så vil det bagefter stå meget klart for dig, hvordan du laver den app, du ønsker.

God vind.



Hej alle, tusinde tak for svar. Jeg er stadig lidt i tvivl, eftersom jeg ingen erfaring har.. Men hvilket program eller ligende, kan jeg bruge til at programmere det? Og hvad vil være det absolut nemmeste, at gøre? Findes der Youtube videoer :)?

Mvh



t