Programmering

Tags:    java c# c++ go

Hejsa
Vil høre jeres mening, ved ikke helt hvilket sprog jeg skal starte med. Har lavet en del web-programmering og rigtig meget i gammel Borland pascal startede i basic.. ja det var tider uden internet. Vil gerne rigtig igang igen. Tænker også nogle app til andriod og Ios. Hvad er jeres erfaringer og hvad med Google go, ville nok kigge på c da det er mest oplagt i forhold til pascal men java til andriod app

Hilsen Kim



2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du er selv inde på de gode pointer. Hvad du skal lære kommer an på hvad du vil, og er det Android/iOS hedder det Java og Swift. Medmindre du kan "nøjes" med at bruge teknologi som PhoneGap og lignende, hvor du får et overpowered JavaScript API til at tilgå enheden. Så kan du lave alt i HTML og JavaScript.

C er mit absolutte favorit sprog, men man bør bruge andet, hvis muligt. C har rigtig mange fælder, fordi det er så low level og absolut ingen beskyttelse har i forhold til buffer overflows og den slags. Til visse ting, er det den eneste mulighed, men ofte er der bedre alternativer.

Go er et af de alternativer. Det ligner C på mange måder, men er bedre beskyttet og mere portabelt. Bygget af Google til at lave både system programmering og web programmering, men med skyen som et af målene. Ret lækker syntax, synes jeg.

Python er også meget populært til alt muligt lige fra små utilities over til web og store grafiske applikationer.



lidt sent at sige tak for input.. bliver til web og java lige nu



t