Netværk's hjælp

Tags:    diverse

Jeg sidder og er igang med at planlægge nogle store lan party's men ville gerne vide om der er
en måde at spore en computer på i netværket uden at skulle give alle en bestemt ip?

Hilsen k-roy
(christian bekker A.)
www.k-roy.h4f.dk
-- Problemer er til for at blive løst :) --



8 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan opdele netværket med routere, på den måde kan du adskille netværket til mindre sektioner. På den måde kan du da mindske mænden af computere du skal søge imellem... Desuden kan du bruge switche der giver adgang til at se statistikker (muligvis også liste tilkoblede IP'er) på hver port?



Jeg sidder og er igang med at planlægge nogle store lan party's men ville gerne vide om der er
en måde at spore en computer på i netværket uden at skulle give alle en bestemt ip?

Hilsen k-roy
(christian bekker A.)
www.k-roy.h4f.dk
-- Problemer er til for at blive løst :) --


Hej

Jeg ved der findes et program men kan ikke huske hvad det hedder! men det kan det du søger efter hvis du bruger switch men derimod med router så er du lidt mere sikker på hvad der ryger gennem netværket altså du kan lukke alle porte... dette er dog en del federe at lege med end switches og jeg laver også selv nogle store netpartyer så har da en lille smule forstand på det...

Jeg vil da gerne hjælpe dig....

¤¤¤Vi lære kun så længe vi lever¤¤¤



Du skal bruge switches (ikke HUBs!!!), det er der mange grunde til, så brug dem :)

Du kan også lave en DHCP-server, og så lave en side - fx med php - ud fra DHCP leases og dermed se hvilken IP en bestemt MAC-adresse har ;)

mikl | mikl@mikl.dk | MSN: mikl@mikl.dk



Jeg sidder og er igang med at planlægge nogle store lan party's men ville gerne vide om der er
en måde at spore en computer på i netværket uden at skulle give alle en bestemt ip?

Hilsen k-roy
(christian bekker A.)
www.k-roy.h4f.dk
-- Problemer er til for at blive løst :) --

omg LOL =>


[Redigeret d. 10/09-04 18:39:42 af Lars Linnet]



Du skal bruge switches (ikke HUBs!!!), det er der mange grunde til, så brug dem :)

Du kan også lave en DHCP-server, og så lave en side - fx med php - ud fra DHCP leases og dermed se hvilken IP en bestemt MAC-adresse har ;)

mikl | mikl@mikl.dk | MSN: mikl@mikl.dk


i know har 2 24 ports switche
så skal jeg have en router og en 1 gbit switch til back bone

Hilsen k-roy
(christian bekker A.)
www.k-roy.h4f.dk
-- Problemer er til for at blive løst :) --



Du skal bruge switches (ikke HUBs!!!), det er der mange grunde til, så brug dem :)

Du kan også lave en DHCP-server, og så lave en side - fx med php - ud fra DHCP leases og dermed se hvilken IP en bestemt MAC-adresse har ;)

mikl | mikl@mikl.dk | MSN: mikl@mikl.dk


Kunne du forklare det med Mac adresse systemet. har læst om det men fatter ikke helt hvordan jeg skulle kunne finde en på netværket med den. det jo primært fordi jeg skal kunne finde en computer hvis han laver ulovlig aktivitet :D

Hilsen k-roy
(christian bekker A.)
www.k-roy.h4f.dk
-- Problemer er til for at blive løst :) --



Jeg sidder og er igang med at planlægge nogle store lan party's men ville gerne vide om der er
en måde at spore en computer på i netværket uden at skulle give alle en bestemt ip?

Hilsen k-roy
(christian bekker A.)
www.k-roy.h4f.dk
-- Problemer er til for at blive løst :) --
omg LOL =>


[Redigeret d. 10/09-04 18:39:42 af Lars Linnet]


Lars hvad er dit prob?
Du bør tage og lukke med mindrer du har noget at hjælpe med.

Hilsen k-roy
(christian bekker A.)
www.k-roy.h4f.dk
-- Problemer er til for at blive løst :) --



Jeg sidder og er igang med at planlægge nogle store lan party's men ville gerne vide om der er
en måde at spore en computer på i netværket uden at skulle give alle en bestemt ip?

Hilsen k-roy
(christian bekker A.)
www.k-roy.h4f.dk
-- Problemer er til for at blive løst :) --


Hmm well lukker tråden. hmm ingen hjælp. :)

Hilsen k-roy
(christian bekker A.)
www.k-roy.h4f.dk
-- Problemer er til for at blive løst :) --



t