XP Problem

Tags:    diverse

Jeg har lige installeret XP på en ny maskine og fået internet og det hele til at funke... Men ret så tit kommer puteren med en fejl meddelse: "Computeren er nød til at genstarte fordi Processen Remote Procedure Call (RPC) blev afsluttet" Jeg har undersøgt det lidt nærmere og fundet ud af at man kan slå RPC fra med en kommando men når jeg gør det virker internettet ikke:( Er det fordi man skal have en eller form for opgradering eller sån noget?? Eller har jeg bar gjort noget forkert? Håber virkeligt at der er nogen der kan hjælpe for det er temmelig irriterende...
Mvh.
Rune Jensen



5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg kender en der har samme problem, og han ved simpelt hen ikke hvordan det skal løses. Så jeg lytter med her :)
Hilsen Chadi
Mit lykketal er 2959


Jeg har for nyligt siddet med det problem. Det viste jeg især i forbindelse med internet. Jeg har lige fået ny router og geninstallerede min pc med en nyere version af XP. Derefter fik jeg problemet.

Måden jeg løste det på var at skifte netkortet ud.

Jeg havde ikke haft problemet før, og godt var min Windows blevet skiftet ud med en lidt nyere udgave. Så det eneste nye var routeren. Den kunne jeg jo ikke skifte, for så havde jeg ikke noget internet, og min kones pc fungerede perfekt. Så jeg prøvede at skifte netkortet ud. Og det hjalp.

--
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk



Jeg kender en der har samme problem, og han ved simpelt hen ikke hvordan det skal løses. Så jeg lytter med her :)
Hilsen Chadi
Mit lykketal er 2959



Jeg tror jeg har fundet en anden måde at løse problemet på end at skifte netkortet... Jeg gik ind under administration og valgte tjenester, højreklikkede på Remote Procedure Call, valgte egenskaber, gik ind under fanen genoprettelse og satte alle mislykkede forsøg til genstart tjenesten og satte tiden til 0 dage og 0 minutter... Og min puter har ikke haft problemet siden:D
Mvh.
Rune Jensen



Jeg har lige installeret XP på en ny maskine og fået internet og det hele til at funke... Men ret så tit kommer puteren med en fejl meddelse: "Computeren er nød til at genstarte fordi Processen Remote Procedure Call (RPC) blev afsluttet" Jeg har undersøgt det lidt nærmere og fundet ud af at man kan slå RPC fra med en kommando men når jeg gør det virker internettet ikke:( Er det fordi man skal have en eller form for opgradering eller sån noget?? Eller har jeg bar gjort noget forkert? Håber virkeligt at der er nogen der kan hjælpe for det er temmelig irriterende...
Mvh.
Rune Jensen


Det virker unægteligt som om du har fået blaster virussen. Den gør nemlig alt det der med RPC og genstarter efter 1 min

Jeg brugte det er removal tool til at fjerne virussen, ved ikke om det virker, værd at forsøge

http://www.virus112.dk/index.php?page=w32blasterworm

Jan Larsen
CO-owner http://www.jabo-web.com




Jeg tror jeg har fundet en anden måde at løse problemet på end at skifte netkortet... Jeg gik ind under administration og valgte tjenester, højreklikkede på Remote Procedure Call, valgte egenskaber, gik ind under fanen genoprettelse og satte alle mislykkede forsøg til genstart tjenesten og satte tiden til 0 dage og 0 minutter... Og min puter har ikke haft problemet siden:D
Mvh.
Rune Jensen


Hmm.. det skal jeg huske...

Hilsen Chadi
Mit lykketal er 2959



t