Partitionering af Hardisk

Tags:    diverse

Jeg vil gerne have partitioneret min harddisk, så jeg kan køre linux sammen med Windows....
Men kender i et godt program til partitionering af harddisken, eller kender i en anden måde at køre både Linux og Windows....
Det skal helst være en måde hvor der ikke er en særlig høj risiko...

Mvh

Christian



5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg vil gerne have partitioneret min harddisk, så jeg kan køre linux sammen med Windows....
Men kender i et godt program til partitionering af harddisken, eller kender i en anden måde at køre både Linux og Windows....
Det skal helst være en måde hvor der ikke er en særlig høj risiko...

Mvh

Christian


Hvis det er debian du skal køre med som linux så gå ind på debianguiden.dk og læs deres vejledning.

MEN HUSK DET ER LINUX DU SKAL INSTALLERE FØRST

- SpeC - #SpeC.DK @ Q-NET




Men der er ikke noget alternativ til at installere Linux uden at skulle partitionere hardisken...


Joda, Vmware er din ven. Med det kan du lave en virtuel maskine som kører samtidigt med dit normale OS og du slipper for at skulle til at rode med partitioner osv. Det kræver dog at du har nok ram og en relativ hurtig CPU. Du kan hente en 30 dages trial fra www.vmware.com.




Nej det er redhat Linux...
Men lige nu har jeg Windows Xp installeret, men vil også gerne kunne arbejde med Linux...
Men der er ikke noget alternativ til at installere Linux uden at skulle partitionere hardisken...
Eller et godt program til at gøre det...
Kan ikke huske om Windows Xp har det inkluderet, eller er det noget andet...



Jeg har prøvet det, det er noget lort, jeg kunne ikke få forbindelse til internettet i linus med den :(!

Verden er hvad du gør den til! | http://bixi.dk/ | info[snabela]bixi[dot]dk



t