IIS - login påkrævet

Tags:    diverse

Når man forsøger at læse en side via min IIS server, kommer der et login-skilt frem hvori man skal indtaste et brugernavn og adgangskode.

IIS serveren er helt ny-installeret, så jeg har ikke ændret nogle indstilninger.

Hvordan undgår jeg at den kommer med det login-værk?
Jeg har i øvrigt (naturligvis) ikke noget login da jeg jo ikke har indtastet noget. Blanke felter giver ingen adgang.

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fjern enkelt fildeling under mappe indstillinger...

giv alle brugere de rettigheder du ønsker for den webdelte mappe... voila..

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

Når man forsøger at læse en side via min IIS server, kommer der et login-skilt frem hvori man skal indtaste et brugernavn og adgangskode.

IIS serveren er helt ny-installeret, så jeg har ikke ændret nogle indstilninger.

Hvordan undgår jeg at den kommer med det login-værk?
Jeg har i øvrigt (naturligvis) ikke noget login da jeg jo ikke har indtastet noget. Blanke felter giver ingen adgang.

Prøv at gå ind i indstillinger for dit web site, og under Directory Security trykker du på den første knap (under Authentication and accels control). Her sætter du V i Enable anonymous acces, og indtaster navn og password for den bruger du vil have skal bruges til at tilgå adgang til webhotellet, evt. kan du lave en ny kun til webhotellet. Når du har gjort det, finder du mappen som web sites indhold ligger i, vælger egenskaber -> security og tilføjer den bruger som du har valgt skal bruge til webhotellet (hvis den ikke allerede er der), og sørger for at brugeren har de ønskede rettigheder. Nu burde du så være i stand til at åbne siden uden den boks.

---
Hilsen Anders

P.S. Hvis du prøver at indtaste din windows bruger i login boksen, burde du få adgang til siden.

Hmmm...
Jeg prøvede at gennemgå opsætningen slavisk i forhold til opsætningen på min anden computer, hvor det hele virker som det skal.

Og jeg kunne ikke finde nogen forskel.
Men jeg testede også kun på localhost (roden) og ikke en mappe eller fil jeg selv havde lavet. Og det burde jeg måske have gjort :S For det virker fint nok aligevel.

Men aligevel tak.

t