HitCounter

Tags:    php

Hej

Jeg er ved at lave sourcecoder del på min hjemmeside, hvor bruger kan selv tilføje scripts. Og så kunne jeg tænke mig at lave top 10 soucecode. Men hvordan laver jeg et hitcounter script i PHP og MySQL.

Altså et script som +1 i MySQL hver gang scriptet downloades.


Hilsen
Smooth
WebSteps.dk
headmaster@websteps.dk



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
<quote>Hej Kasper

Tak

Jeg vil li smutte ind og se om jeg kan lave det. Hcis jeg kan så har du Point hvis ikke så kommer jeg her igen og visser hvad jeg har lavet så du eller andre kan hjælpe mig igen :0)

</quote>

Tabellen skal se således ud.

<pre>
CREATE TABLE sourcekoder (
hits int(5) DEFAULT '0' )
</pre>
--
Jawiki
francesco-totti@ofir.dk



Hej Smooth...

>Jeg er ved at lave sourcecoder del på min hjemmeside, hvor bruger kan selv tilføje scripts. Og så kunne jeg tænke mig at lave top 10 soucecode. Men hvordan laver jeg et hitcounter script i PHP og MySQL.
>Altså et script som +1 i MySQL hver gang scriptet downloades.

Det kan laves rimeligt simpelt! Hvis du har en tabel med dine sourcecodes, skal der bare være en int værdi, default sat til 0. Når der så skal downloades en sourcecode, har du et script der laver en update, noget i stil med:

$query = mysql_query("update sourcecodes set hits=hits+1 where id=$id");

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster



Hej Kasper

Tak

Jeg vil li smutte ind og se om jeg kan lave det. Hcis jeg kan så har du Point hvis ikke så kommer jeg her igen og visser hvad jeg har lavet så du eller andre kan hjælpe mig igen :0)





Hej kasper.

Tak for hjælpen men jeg kan ikke give dig alle UP efter at Jakob Kirkegård er i gang med at lave scriptet for mig så som en lille tak sende jeg dig li 20 UP :0)

Kasper (TSW)
Webmaster</quote>
.:: Smooth
.:: WebSteps.dk
.:: Headmaster@websteps.dk



t