At få en post fra MySql vist i php!!??!

Tags:    php

nu har jeg siddet og prøvet en hel del, og kan ikke få skidtet til at fungere..derfor trygler jeg nu jer om hjælp!

Jeg har en post fra MySql, som jeg har gemt i en variabel $result..
Men da jeg er i tvivl om hvad denne post indeholder ville det jo være dejligt at få den vist, fx ved hjælp af echo eller print, men dette kan ikke lade sig gøre, disse metode skriver blot ResourceID#2, og det får jeg ikke så meget ud af!

Er der nogen der ved hvordan man får en sådan post vist?????



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
nu har jeg siddet og prøvet en hel del, og kan ikke få skidtet til at fungere..derfor trygler jeg nu jer om hjælp!

Jeg har en post fra MySql, som jeg har gemt i en variabel $result..
Men da jeg er i tvivl om hvad denne post indeholder ville det jo være dejligt at få den vist, fx ved hjælp af echo eller print, men dette kan ikke lade sig gøre, disse metode skriver blot ResourceID#2, og det får jeg ikke så meget ud af!

Er der nogen der ved hvordan man får en sådan post vist?????


Hvis du har gemt værdien i variablen $result skriver du den ud ved at skrive

echo $result[felt_fra_mysql_tabellen_som_du_vil_udskrive];

Hvis du ikke forstår det, må du skrive igen ...
--
Soccoro
http://www.web-helpers.dk
http://www2002105.thinkquest.dk



nu har jeg siddet og prøvet en hel del, og kan ikke få skidtet til at fungere..derfor trygler jeg nu jer om hjælp!

Jeg har en post fra MySql, som jeg har gemt i en variabel $result..
Men da jeg er i tvivl om hvad denne post indeholder ville det jo være dejligt at få den vist, fx ved hjælp af echo eller print, men dette kan ikke lade sig gøre, disse metode skriver blot ResourceID#2, og det får jeg ikke så meget ud af!

Er der nogen der ved hvordan man får en sådan post vist?????


Det du har i $result er et resultset. Du skal nu køre mysql_fetch_row/mysql_fetch_array/mysql_fetch_object på $result. som fx her:

<pre>
$result = mysql_query("blabla");
$row = mysql_fetch_array($result);

echo $row['felt_fra_mysql'];

--
Rasher



Det var et svar... argh.

--
Rasher



t