Hjælp til et bryger system!

Tags:    php

Jeg skal bruge noget hjælp til et brugersystem.

Jeg skal bruge en metode til sende informationer rundt på en hjemmeside, disse informationer indeholde brugernavn og adgangskode, og det skal være påkrævet at man er logget ind.

Indtil videre har jeg samlet informationerne i en fil, og det første klik virker, men det næste virker ikke, kan jeg få noget hjælp til dette.

Mvh Ralph B. Andreasen



5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg skal bruge noget hjælp til et brugersystem.

Jeg skal bruge en metode til sende informationer rundt på en hjemmeside, disse informationer indeholde brugernavn og adgangskode, og det skal være påkrævet at man er logget ind.

Indtil videre har jeg samlet informationerne i en fil, og det første klik virker, men det næste virker ikke, kan jeg få noget hjælp til dette.

Mvh Ralph B. Andreasen


Altså... du vil lave et brugersystem som det der f.eks kan ses på www.regame.h4f.dk ???
hvis det er det du vil så kan jeg evt. foreslå cookies
-
Aloha - Er du fresh???



Jeg skal bruge noget hjælp til et brugersystem.

Jeg skal bruge en metode til sende informationer rundt på en hjemmeside, disse informationer indeholde brugernavn og adgangskode, og det skal være påkrævet at man er logget ind.

Indtil videre har jeg samlet informationerne i en fil, og det første klik virker, men det næste virker ikke, kan jeg få noget hjælp til dette.

Mvh Ralph B. Andreasen


hmm hvis jeg har forstået spørgsmålet ret skal du lave en login side og nogle sider der kræver at man er logget ind. her er noget kode jeg har brugt i en lignende situation.

//hvis brugernavn og pass er rigtigt
if (mysql_num_rows($result) != 0)
{
// opret en session
session_start();

// registrer en session variabel
session_register("SESSION");


// og redirect til den beskyttede side.
header("Location: mainpage.php");

exit();

}
// hvis brugernavn eller pass er forkert
else
{
print("Du har ikke adgang til denne side");
}

i toppen af de beskyttede sider indsætter du følgende:
<?
// session check
session_start();
if (!session_is_registered("SESSION"))
{
// hvis der ikke er oprettet en session
print("du har ikke adgang til denne side");
exit();
}
?>
html eller resten af siden herfra.

håber at det hjælper



jeg har så det problem at jeg gerne vil ahve noget mere at vide om qookies og session...

og manualen forvirrer mig...

Mvh Ralph B. Andreasen



jeg har så det problem at jeg gerne vil ahve noget mere at vide om qookies og session...

og manualen forvirrer mig...

Mvh Ralph B. Andreasen


Jeg har faktis skrevet en artikel om sessions her på udvikleren, men den er endu ikke blevet godkendt. Men du kan prøve at læse: http://www.phpbuilder.com/columns/mattias20000312.php3 og andre af phpbuilder artikler om session (www.phpbuilder.com/colums)



jeg fandt en kanon artikel om session

og jeg har klaret det

Mvh Ralph B. Andreasen



t