Array-script ?!?

Tags:    php

Dau alle!

Jeg ville bare lige høre jer om der ikke findes et script, næsten ligesom et news-script bare hvor jeg istedet for at opdatere nyheder opdatere en array (der skal ligeledes være login på)!!
250 UP til den der forklar mig hvordan, hurtigst!!



5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det kan du lave ved, at du skriver til en fil - dvs. også gemmer oplysningerne i en fil, der så bliver hentet ind i et array, når siden loades. Det kan _slet_ ikke anbefales, da alle kan gå ind og downloade filen, hvori oplysningerne er. Kig hellere på databaser som fx mySQL.

/*
Mikl
mikl@mikl.dk
www.mikl.dk

"Livet er for kort til ASP"

ICQ:
Stationære: 133439986
Bærbare: 159096501
*/



Dau alle!

Jeg ville bare lige høre jer om der ikke findes et script, næsten ligesom et news-script bare hvor jeg istedet for at opdatere nyheder opdatere en array (der skal ligeledes være login på)!!
250 UP til den der forklar mig hvordan, hurtigst!!



tjek det her. her er en toturial hvor du kan lære at skrive til n text fil og læse fra en

http://www.html.dk/tutorials/asp/





Dau alle!

Jeg ville bare lige høre jer om der ikke findes et script, næsten ligesom et news-script bare hvor jeg istedet for at opdatere nyheder opdatere en array (der skal ligeledes være login på)!!
250 UP til den der forklar mig hvordan, hurtigst!!


tjek det her. her er en toturial hvor du kan lære at skrive til n text fil og læse fra en

http://www.html.dk/tutorials/asp/


Nu er det her jo i et php forum, så jeg tror ikke at vi skal blande ASP ind i det.


Mvh
Kaare



Det kan du lave ved, at du skriver til en fil - dvs. også gemmer oplysningerne i en fil, der så bliver hentet ind i et array, når siden loades. Det kan _slet_ ikke anbefales, da alle kan gå ind og downloade filen, hvori oplysningerne er. Kig hellere på databaser som fx mySQL.

Nu er det altså sådan at du ikke behøver at skrive til en txt fil du kan også skrive til en php fil som folk ikke kan downloade :)

D1 :)



Brug mysql det er nemmere, om end mere sikkert, og det har også en kortere og hurtigere måde at hente og sende data, og alle variabler er arrays, men man opdaterer det sådan set ikke, du tilføjer bare en extra i rækken, og henter det der er brug for.

Mvh Ralph B. Andreasen



t