Include

Tags:    php

Jeg har et problem. Når jeg laver en include bliver den ikke vist. Jeg har en side delt op i tabeller og så vil jeg proppe min menu ind i den ene af tabellerne hvor jeg så skriver
Fold kodeboks ind/udKode 


Men når jeg gemmer, oploder og ser siden kommer min menu altså ikke med :(

Hjælp tak!


/-Peter



6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fold kodeboks ind/udKode 


hvad giver overstående af fejl?

/*
Mikl
mikl@mikl.dk
www.mikl.dk

"Livet er for kort til ASP"

ICQ:
Stationære: 133439986
Bærbare: 159096501
*/



Da include() er en standard variabel, skal du ikke lave mellem rum mellem include og () ...derudover er koden mere "rigtig" hvis du sætter <BR> ind uden for php-tagget, så lav det sådan her:
<?php include("menu.php"); ?>

...husk at stien er skal være korrekt.



Jeg har et problem. Når jeg laver en include bliver den ikke vist. Jeg har en side delt op i tabeller og så vil jeg proppe min menu ind i den ene af tabellerne hvor jeg så skriver
Fold kodeboks ind/udKode 


Men når jeg gemmer, oploder og ser siden kommer min menu altså ikke med :(

Hjælp tak!


/-Peter

/Daniel Beldring
http://www.musikviden.dk



Jeg kan stadig ikke få det til at virke. Her giver jeg et eksempel:
[pre]<html>
<head>
<title>Include</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
<p>texten på siden</p>
<?
include("2.htm");
?>
</body>
</html>
[pre]

Jeg gemmer så 2.htm i samme mappe. Hvorfor virker det så ikke?[Redigeret d. 23/09-02 20:29:03 af Peter]



<?php include("menu.php"); ?>



<pre>
Du ved godt, at du ikke må have nogen HEAD-sektion i det inkluderede dokument .. ik? .... og hvorfor hedder det inkluderede dokument ikke .php ??? ... og du er 100% sikker på at din server understøtter det ik? ... jeg kan ikke se nogen fejl, som direkte ville gøre at det ikke ville dukke op, men ret de ting jeg her har nævnt.
</pre>



tjaaa... umiddelbart skulle det jo virke.
Et helt tosset forslag kunne jo være at det ikke er lavet i et php-dokument og derfor ikke virker med include.
Med hensyn til at inkludere et html dokument er der da ikke noget til hinder for det - hvis man skulle have de lyster.

Prøv evt. med

<pre>
<?php
include "filnavn";
?>
</pre>
altså uden () - ikke at det gjorde nogen forskel for mig....men (!??!)

Ellers forsøg med require() da include() ikke bliver fyret afsted hvis der på et tidspunkt før din include() er sat et break eller exit, hvor imod require() altid bliver hentet [så vidt jeg lige husker :D ]

<pre>
<?php
require "filnavn";
?>
</pre>
[Redigeret d. 25/09-02 13:06:34 af jakob brynitz]



t