Check om en side kan ses af en given bruger

Tags:    php

Er det på nogen måde muligt via php at se om en bruger har adgang til en given hjemmeside?

eks.

En bruger sidder på et stort netværk, og administratoren har "banned" domænet www.test.dk

Hvis jeg på min hjemmeside, der f.eks kunne ligge på www.mydomain.com vil se om de bruger der besøger min side lige nu har adgang til denne hvad så???

Jeg kan få alle info om siden, via http_get går jeg ud fra, men viser dette ikke blot, at serveren er i stand til at finde www.test.dk?

jeg er blank. håber sprøgsmålet er forståeligt, da det er ret specielt, og håber DU har et svar :)



4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Er det på nogen måde muligt via php at se om en bruger har adgang til en given hjemmeside?

eks.

En bruger sidder på et stort netværk, og administratoren har "banned" domænet www.test.dk

Hvis jeg på min hjemmeside, der f.eks kunne ligge på www.mydomain.com vil se om de bruger der besøger min side lige nu har adgang til denne hvad så???

Jeg kan få alle info om siden, via http_get går jeg ud fra, men viser dette ikke blot, at serveren er i stand til at finde www.test.dk?

jeg er blank. håber sprøgsmålet er forståeligt, da det er ret specielt, og håber DU har et svar :)

Kan du ikke bare banne på ip'en?




Kan du ikke bare banne på ip'en?



Jeg er ikke intereseret i at banne nogen ip eller nogen bruger.

Jeg har brug for at vide om den/de brugere der ser mit website har adgang til at se en anden hjemmeside.

Begge faktorer er variable, det vil sige, hvis du besøger min hjemmeside, skal jeg kunne finde ud af om du kan besøge www.test.dk

Hvis jeg ønsker det, skal jeg også kunne se om du har kan se www.denher.dk og www.ennyen.dk

Så for alle tænkelige brugere af min side, skal jeg kunne se om de kan se alle tænkelige domæner.

Jeg tænkte på noget i retningen af en funktion, der tager URL som parameter, og returner true hvis brugeren har adgang til den, og false hvis ikke



Hey Loke...

Du bør nok lukke dette spørgsmål (ved at give UP til dig selv), og så oprette et nyt med samme indhold, og et mindre antal UP. 1000 UP er virkelig alt alt for mange, næsten lige meget hvor avanceret spørgsmålet er :).

Jeg regner med at bygge en begrænsning ind her en af dagene, så der ikke kan gives mere end 300 UP pr. spørgsmål. Det er også lidt for din egen skyld :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster



lukket



t