Mystisk søgeresultat

Tags:    php

Jeg er ved at lave et kartotek over mine videofilm.
Når jeg fx. søger på "hugh" finder scriptet kun X-men (Hugh Jackman), men ikke Bridget Jones Diary (Hugh Grant).
ligeledes hvis jeg søger på "evil" finder scriptet ikke The evil dead, men derimod The devils advocate ?!?
Min SQL-streng: mySQL_query ("select * from film Where $soeg LIKE '%$search%' order by filmID");

$soeg er en variabel hvor man kan vælge om man vil søge på film-titel, film-selskab, skuespillere osv. hvor search er det egentlige søgeord




4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg er ved at lave et kartotek over mine videofilm.
Når jeg fx. søger på "hugh" finder scriptet kun X-men (Hugh Jackman), men ikke Bridget Jones Diary (Hugh Grant).
ligeledes hvis jeg søger på "evil" finder scriptet ikke The evil dead, men derimod The devils advocate ?!?
Min SQL-streng: mySQL_query ("select * from film Where $soeg LIKE '%$search%' order by filmID");

$soeg er en variabel hvor man kan vælge om man vil søge på film-titel, film-selskab, skuespillere osv. hvor search er det egentlige søgeord


Har du husket at bruge while() bagefter?

--
Soccoro



Hele koden er som følger:
<?php
include("connect.inc");

$data = mySQL_query ("select * from film Where $soeg LIKE '%$search%'");

($liste = MySQL_fetch_object($data));

if (empty($liste)) {
echo "Der blev ikke fundet noget på søgning ";

}
else
{

echo "<table border='1'>";
echo "<tr><th>Titelth><th></td>Genre</td>
<th>Selskab</th><th>Skuespillere</th><th>resume</th></tr>";
while ($liste = MySQL_fetch_object($data)) {

echo "<tr><td>$liste->titel</td><td align='center'>$liste->genre</td><td align='center'>$liste->selskab</td><td align='center'>$liste->skuespillere</td><td align='center'>$liste->resume</td></tr>";
}
echo "</table>";
}
?>



Hele koden er som følger:
<?php
include("connect.inc");

$data = mySQL_query ("select * from film Where $soeg LIKE '%$search%'");

($liste = MySQL_fetch_object($data));

if (empty($liste)) {
echo "Der blev ikke fundet noget på søgning ";

}
else
{

echo "<table border='1'>";
echo "<tr><th>Titelth><th></td>Genre</td>
<th>Selskab</th><th>Skuespillere</th><th>resume</th></tr>";
while ($liste = MySQL_fetch_object($data)) {

echo "<tr><td>$liste->titel</td><td align='center'>$liste->genre</td><td align='center'>$liste->selskab</td><td align='center'>$liste->skuespillere</td><td align='center'>$liste->resume</td></tr>";
}
echo "</table>";
}
?>


vil tro det skal være: mySQL_fetch_array...



Jeg er ved at lave et kartotek over mine videofilm.
Når jeg fx. søger på "hugh" finder scriptet kun X-men (Hugh Jackman), men ikke Bridget Jones Diary (Hugh Grant).
ligeledes hvis jeg søger på "evil" finder scriptet ikke The evil dead, men derimod The devils advocate ?!?
Min SQL-streng: mySQL_query ("select * from film Where $soeg LIKE '%$search%' order by filmID");

$soeg er en variabel hvor man kan vælge om man vil søge på film-titel, film-selskab, skuespillere osv. hvor search er det egentlige søgeord


din $soeg skal vist se sådan ud '$soeg'

Mvh Ralph B. Andreasen



t