opret database i phpmyadmin

Tags:    php

jeg har skrevet denne tag en gang før man ham der svarede må have haft en anden version af phpmyadmin end mig.

jeg ville gerne vide hvordan man laver en database i phpmyadmin, der er ikke ligefrem en knap der hedder opret database man skal vil skrive en eller anden commando hvad er det?

hvis du har svaret så skriv jeg vil godt give alle mine "UP'er" for et godt svar.




3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er en database jeg gerne vil oprette i phpmyadmin den skal hede "gbog"


Inden du kan bruge PHPmyadmin, skal du ha en database oprettet. Det har de garanteret sørget for ved dit webhotel.

Der kan kun oprettes én database.
Når du så vil oprette en 'database' til din gæstebog, kaldes det en tabel.
Grunden til dette er, at du kan hente forskellige data fra de forskellige tabeller (f.eks. gæstebøger, forums osv.)

Jeg regner stærkt med at det er et script du har downloadet, så prøv at kigge i readme.txt filen, eller led efter en fil med endelsen .sql

Det du så gør, er at køre phpmyadmin, vælger din database (f.eks. domæne_dk), klikker på gennemse og vælger filen med .sql endelsen. Hvis du ikke kan finde den fil, så kan du se i phpmyadmin lige ovenover gennemse knappen, at der er et redigerings vindue.
Der kopiere du koden ind fra f.eks. readme filen. Koden ser nogenlunde sådan ud (her viser jeg kun første og sidste linje af koden:

CREATE TABLE `ipblokker` (
--- et eller andet her ---
) TYPE=MyISAM;


Har du spørgsmål, så skriv :)



jeg har skrevet denne tag en gang før man ham der svarede må have haft en anden version af phpmyadmin end mig.

jeg ville gerne vide hvordan man laver en database i phpmyadmin, der er ikke ligefrem en knap der hedder opret database man skal vil skrive en eller anden commando hvad er det?

hvis du har svaret så skriv jeg vil godt give alle mine "UP'er" for et godt svar.


en database eller en table?

Hilsen k-roy
(christian bekker A.)
www.k-roy.h4f.dk
/!\\ ASP?? Det har jeg sku ik tid til :P /!\\



Det er en database jeg gerne vil oprette i phpmyadmin den skal hede "gbog"



t