.htaccess og phpmyadmin

Tags:    php

HejZ@

Jeg er har lavet min egen server med mysql som styres af phpmyadmin!

men jeg har et par brugerer på min server som bruger phpmyadmin som er beskyttet af .htaccess men jeg bruger ligenu en mappe med phpmyadmin til vær bruger jeg har og de fylder ca 4Mb og det er jo meget! men har set de firmaer som hoster de har http://domain.dk/phpmyadmin/ så kommer deres .htaccess hvordan er det lavet???

det ville vær letterer at ha en mappe istedte for 17!



5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg regner med at din webserver er Apache (hva' ellers...)

Så vidt jeg kan se ud fra PHPMYADMIN dokumentationen kan du godt sætte en "installation" til at styre flere forskellige databaser mv.

Hvis du hoster flere sites og ønsker at en "mappe" skal være tilgængelig via. alle disse sites url's skal du oprette et ALIAS direktiv for HVER enkelt virtualhost (i Apache config),

Ex.

<VIRTUALHOST *>
...
ALIAS /phpmyadmin/ c:/root_out_side_all_virtual_hosts/phpmyadmin
...
</VIRTUALHOST>

Nu vil filerne i denne mappe være tilgængelige gennem domænets url

www.domæne1.com/phpmyadmin/
www.domæne2.com/phpmyadmin/
osv., vil alle fysisk på webserveren blive oversat til den mappe hvor phpmyadmin rent faktisk ligger.

Vær dog opmærksom på, at adgangskontrol til mysql databasen ikke sker vha .htaccess, men via. de indstillinger som du sætter i config.inc.php3. En vigtig detalje er dog, at du bliver nødsaget til at beskytte selve mappen mod ekstern modificering... dvs. at ingen - INGEN - brugere må kunne få adgang til den fysiske mappe via FTP eller andet og især ikke filen config.inc.php3.

Du kan læse om indstillingerne for phpmyadmin i dens dokumentation under SETUP.




Er sq ikk helt med forstår godt det med viratualhost men hvordan får jeg hentet config.inc.php ind i mappen med phpmyadmin ?
[Redigeret d. 08/11-02 08:29:42 af spammer]




config.inc.php er den konfigurationsfil som er bundlet sammen med phpmyadmin... den ligger allerede i den fysiske mappe... den skal bare redigeres til at understøtte flere mysql databaser.



Hvordan sættes det op?
har du en side eller beskrivelse af det?



Se filen "documentation.html" setup-sectionen som ligger i phpmyadmin mappen http://www.domæne.dk/e.html?arg1=2&arg2=1

[Redigeret d. 26/11-02 22:06:24 af Erik K. Aarslew-Jensen]



t