Login eller Grant ?

Tags:    php

Jeg har en mysql-database på min b-one hjemmeside.
Den vedligeholdes med PHPMyAdmin.
Jeg har kun een database, men kan lave alle de tabeller jeg vil.
Hvordan angiver man login og password for de udenforstående, der skal have lov at kikke i data i de forskellige tabeller?

Raketten

4 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvordan angiver man login og password for de udenforstående, der skal have lov at kikke i data i de forskellige tabeller?

Raketten

Det er vigtigt at du ikke giver udeforstående direkte adgang til din database... Det du er interesseret i er, at begrænse adgangen via. php til kun de relevante data. Dine PHP scripts forbinder altså til databasen og henter de relevante informationer ud, hvorefter scriptet formaterer og indsætter informationerne i et HTML dokument, som sendes tilbage til brugeren. Man skjuler med andre ord helt databasen fra brugeren.

Se artiklerne på Udvikleren for informationer vedr. php og MySQL programmering.

Raketten

Hvis jeg har forstået dig ret, så ønsker du at sikre at ingen ubudne gæster bare kommer ind i dit phpMyAdmin.

for at login-beskytte dit phpMyAdmin skal du bare gøre følgende:

1. åbn filen config.inc.php som ligger i din phpMyAdmin mappe
2. find så linien hvor der står: $cfg['blowfish_secret'] = ''; og skriv noget tilfældigt mellem ' og ', f.eks. andersand så der kommer til at stå $cfg['blowfish_secret'] = 'andersand';
3. find derefter linien hvor der står $cfg['Servers'][$i]['auth_type'] = 'config'; her skal du ændre 'config' til 'cookie'
5. gem så filen og upload den til din hjemmeside, næste gang du prøver at gå ind i phpMyAdmin vil du blive bedt om brugernavn og kodeord, her skal du bare indtaste dine mysql-oplysninger.

Verden er hvad du gør den til! | http://bixi.dk/ | info[snabela]bixi[dot]dk

hmm han har den jo liggende på b-one så kan han jo ikke ændre i php opsætningen tror bare han vil give nogen adgang til nogle af tabellerne i hans database. Der er vel ikke andet at gøre end at skrive det i PHP

Hvis du har fået svar på din post så vær venlig at lukke den.

-----------------------------------------------------------------------------

»»Mark S. Johansen

t