Login og så ny muligheder?

Tags:    php

User
Bruger #956 @ 17.08.04 13:59
Jeg har lige lavet et lille login system med session's og så var det jeg tænkte på hvordan man laver det sådan at når man er logget ind ser man en anden menu lige som når man kommer ind her så fjerner login siden sig og noget andet bliver vist.
Jeg har en index fil hvor mit design ligger hvori jeg så inkluderer min menu og diverse andre ting.
Vil gerne vide hvordan man laver det sådan så når jeg er logget ind får jeg KUN menu'en frem plus nogle extra valgmuligheder.
Håber i forstår.

9 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har lige lavet et lille login system med session's og så var det jeg tænkte på hvordan man laver det sådan at når man er logget ind ser man en anden menu lige som når man kommer ind her så fjerner login siden sig og noget andet bliver vist.
Jeg har en index fil hvor mit design ligger hvori jeg så inkluderer min menu og diverse andre ting.
Vil gerne vide hvordan man laver det sådan så når jeg er logget ind får jeg KUN menu'en frem plus nogle extra valgmuligheder.
Håber i forstår.

prøv med at tjekke om din session er sat. f.eks:
Fold kodeboks ind/udKode 

-------------------------------
Hilsen Jimmi Westeberg
http://www.westsworld.dk

Hvis du går ud fra Jimmi's eksempel ovenfor vil din kode se sådan her ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Ved at gøre således bliver hele siden vist og det er kun admin, vote og inlogging som varierer alt efter om du er logget ind eller ej

Jeg har ikke tjekket det men det burde fungere...

Mvh
Lars Axberg

[Redigeret d. 17/08-04 23:45:57 af Lars Axberg]

[Redigeret d. 17/08-04 23:50:20 af Lars Axberg]

User
Bruger #956 @ 17.08.04 18:39
prøv med at tjekke om din session er sat. f.eks:
Fold kodeboks ind/udKode 

-------------------------------
Hilsen Jimmi Westeberg
http://www.westsworld.dk

Tja forstår jeg godt, men ser du problemet er min kode ser sådan her ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Og da er det jeg ik vil have min stemme og min admin med, men det nederste main_site vil jeg gerne have med...
Så du kan godt se at det gør det hele lidt mere svært så...
Hva skal jeg så gøre?

User
Bruger #956 @ 18.08.04 07:03
Ok jeg tror jeg er med på princippet i det, men det er vist lige noget her endnu som skal justeres hvis du/i kan hjælpe med det.
Når jeg kommer ind på min side ser jeg KUN min Menu og Login og det er uanset om jeg r logget ind eller ej.
Så det må vel være en fejl et sted og jeg kan ik selv lige finde fejlen. Jeg gætter dog selv på at den er min login.php så sender lige den kode med.
Min index kode ser ud som den du har skrevet oven for.

Fold kodeboks ind/udKode 

Mit første gæt var på at det var min header der var galt med, men det hjælper heller ik at fjerne den :o(
Håber i kan hjælpe og sorry at det ik er flere point til jer, men har ik flere -piv-
.oO(svært at være nybegynder)

Hej!

Uden at vide hvad du har liggende i config.php går jeg udfra at du har bruger navn og password liggende der....

Med mindre din server har aktiveret session auto start skal du huske og starte session's på hver enkelt side du skal bruge den på dvs. også før du "assigner" den... dette gøres med session_start();

så gør det i alle de sider hvor du skal bruge sessionen dvs. login.php index.php og evt. andre...

hvis du stadig har problem skal du tjekke hvad sessionen indeholder lav en print og se om den overhovedet indeholder noget...
print "$_SESSION['bruger_id']";

Hvis den er tom er det på login siden problemet er...

Prøv dig lidt frem og skriv gerne igen hvis du oplever nye problemer!

Mvh

Lars Axberg

User
Bruger #956 @ 20.08.04 06:32
Uden at vide hvad du har liggende i config.php går jeg udfra at du har bruger navn og password liggende der....

Jup det er os rigtig.

hvis du stadig har problem skal du tjekke hvad sessionen indeholder lav en print og se om den overhovedet indeholder noget...
print "$_SESSION['bruger_id']";

Hvis den er tom er det på login siden problemet er...

Well så er session_start(); at over alt.
Det må så være min login der er galt med da den IKKE skriver noget ved print "$_SESSION[bruger_id]";
Fold kodeboks ind/udKode 

Det var min login.php

Ok.. for at komme til bunds i sagen lavede jeg en lille simulering som i hvertfald fungerer....

login.php
Fold kodeboks ind/udKode 

login2.php (vil svare til din index side...
Fold kodeboks ind/udKode 

config.php
Fold kodeboks ind/udKode 

Du kan se det i aktion på www.late-night.org/login_test/login.php

Mvh

Lars Axberg

By the way så var der et header problem i login.php så jeg flyttede lidt rundt på tingene...

Mvh

Lars Axberg

[Redigeret d. 20/08-04 13:22:40 af Lars Axberg]

User
Bruger #956 @ 20.08.04 14:11
Fed brugernavn og kode ;o)
Nå men så vil jeg da sige thx for det og så vil jeg kigge på det hele i løbet af næste uge da jeg ik får tid i weekenden.
Any way så går det jo nok laaaaaang tid inden jeg kommer her ind igen da jeg først skal lære mega meget php for at kunne svare rigtig på nogle spørgsmål så jeg kan tjene nogle point igen da jeg nu er løbet tør :o(
Nå men mange tak for hjælpen ihvertfald.

t