Hej Lasse,
Her et mit bud på hvordan du kan "optimere din kode", da jeg ikke programmere i PHP håber jeg at mine ændringer giver meing:
<?
include("dbinfo.php");
if($inputbruger) {
mysql_connect ("localhost","$username","$password");
mysql_select_db ("$database");
//OVERFLØDIGT! -EMG
//$query = mysql_query("SELECT `medlemmer`.`bruger` FROM medlemmer ORDER BY bruger"); - Burg kun ORDER BY hvis du skal sortere eller vise data, det skal du ikke når du laver brugergodkendelse. "spild af resourcer."
//
//while($r = mysql_fetch_array($query)) {
// $user = $r["bruger"];
//
// if($user == $inputbruger) {
//
// $bool_right = "true";
// $rigtig_bruger = $user;
// $query = mysql_query("SELECT `medlemmer`.`pass` FROM medlemmer WHERE bruger= '$rigtig_bruger'");
$query = mysql_query("SELECT `medlemmer`.`pass` FROM medlemmer WHERE bruger= '$inputbruger'"); // Input bruger bruges som søgekriterie.
while($r = mysql_fetch_array($query)) {
$userpass = $r["pass"];
if($userpass <> $inputpass) { //tjekker om password i forvejen er ens med krypteret,da det kunne være henført fra anden side via link og ikke login
$inputpasskryp = md5($inputpass); //hvis ikke så krypter
}
else $inputpasskryp = $inputpass;
if($userpass == $inputpasskryp){ //brugernavn og password er i overensstemmelse, og her kommer htmlsiden så ind.
// Sætter bool_right her. - EMG
$bool_right = "true";
}
else
echo "Forkert brugernavn eller adgangskode. <a href='lasse.html'>Tilbage</a>.";
}
//}
}
if($bool_right <> "true") echo "Forkert brugernavn eller adgangskode. <a href='lasse.html'>Tilbage</a>.";
else
echo "Du er ikke logget ind, du kan logge ind fra siden <a href='lasse.html'>her</a>.";
?>