Mit Login???

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej jeg har læst artiklerne om php og mysql fra www.webcafe.dk
og syntes nu jeg ville til at prøve at se hvad jeg kunne så jeg bestemte mig for at lave mit eget login med html, css og php og jeg lavede det og det virkede men da jeg så ville til at lave sådan man kunne oprette bruge så gik det galt! Hver gang jeg logger ind både med forkert og med rigtigt brugernavn så får jeg den besked at brugernavn/password er forkert! Selvom at denne besked kun skulle komme når jeg logger ind med forkerte oplysninger! Er der nogle der kan hjælpe i kunne jo kigge lidt på koden:

index.htm

Fold kodeboks ind/udKode 

opret.htm

Fold kodeboks ind/udKode 

connect.php

Fold kodeboks ind/udKode 

login.php

Fold kodeboks ind/udKode 

opret.php

Fold kodeboks ind/udKode 

Ps. Lige sådan i ikke sidder og kigger alt koden igennem forgæves så tror jeg kun fejlen ligger i login.php fordi det virkede fint før jeg lavde ændringerne i den!

Hilsen Johan :-)

[Redigeret d. 02/02-05 17:31:01 af Johan]

18 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej jeg har læst artiklerne om php og mysql fra www.webcafe.dk
og syntes nu jeg ville til at prøve at se hvad jeg kunne så jeg bestemte mig for at lave mit eget login med html, css og php og jeg lavede det og det virkede men da jeg så ville til at lave sådan man kunne oprette bruge så gik det galt! Hver gang jeg logger ind både med forkert og med rigtigt brugernavn så får jeg den besked at brugernavn/password er forkert! Selvom at denne besked kun skulle komme når jeg logger ind med forkerte oplysninger! Er der nogle der kan hjælpe i kunne jo kigge lidt på koden:

index.htm

Fold kodeboks ind/udKode 

opret.htm

Fold kodeboks ind/udKode 

connect.php

Fold kodeboks ind/udKode 

login.php

Fold kodeboks ind/udKode 

opret.php

Fold kodeboks ind/udKode 

Ps. Lige sådan i ikke sidder og kigger alt koden igennem forgæves så tror jeg kun fejlen ligger i login.php fordi det virkede fint før jeg lavde ændringerne i den!

Hilsen Johan :-)

[Redigeret d. 02/02-05 17:31:01 af Johan]

Jeg der er ikke smart med en ny tabel for hver bruger. Desuden mangler du nogle ' (apostrof) i quyrien i opret.php

$hent = mysql_query("select * from $bruger");

while ($data = mysql_fetch_array($hent)) {

Som han nævner så er det ikke smart at lave en table for hver eneste bruger. Lav i stedet for en enkelt table og kald den feks "brugere" har her tilpasset det hele så det skulle virke med en table der hedder brugere:

index.htm

Fold kodeboks ind/udKode 

opret.htm

Fold kodeboks ind/udKode 

connect.php

Fold kodeboks ind/udKode 

opret.php

Fold kodeboks ind/udKode 

login.php

Fold kodeboks ind/udKode 

Har ikke testet det, men vil råde dig til at oprette en table kaldet brugere og så bruge min kode, den burde virke.

Mvh
Lasse

For det første så virker login.php ikke som ser sådan ud:
når den bliver tilkaldt fra min opret.htm fil så skriver den bare:

Parse error: parse error in c:\\apache\\apache\\htdocs\\prove\\login.php on line 18

Fold kodeboks ind/udKode 

For det andet så den du hentyder til at du har lavet så de kommer i hver deres kolonne som gerne skulle være denne kode:

Fold kodeboks ind/udKode 

Den skulle der jo gerne være ændringer i men den ligner den samme som jeg havde i starten bare hvor at den opretter putter det hele ind i tabellen "brugere" i stedet problemmet er at der kun lægger to koloner inde i tabellen "brugere" Så den næste gang jeg går ind og laver en bruger så lægger den dem oven i den samme kolonne! Jeg ved ikke om det er det den skal??? men jeg kan jo heller ikke vide det før login.php virker!

opret.php overskriver ikke noget. Den lægger den nye bruger ind i en ny række i tabellen. Det gøres m ed INSERT. Hvis den skulle overskrive skulle du bruge UPDATE

login.php var en { for meget
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg der er ikke smart med en ny tabel for hver bruger. Desuden mangler du nogle ' (apostrof) i quyrien i opret.php

Hvorfor er det ikke smart at oprette en ny tabel for hver bruger kan det gøre noget??? Er der evt. en bedre måde???

Ja lave en enkelt, det andet er meget pladskrævende, og resource krævende, plus du kan ikke søge imellem tables så godt som du kan inde I en table.

Forresten hvis du ikke er så skarp til mySQL, så for at oprette en tabel ved navn brugere med det rigtige indhold så opret følgende php fil og kør den en enkelt gang:

Fold kodeboks ind/udKode 

Mvh
Lasse

connect.php

Fold kodeboks ind/udKode 

opret.php

Fold kodeboks ind/udKode 

login.php

Fold kodeboks ind/udKode 

De virkede vidst ikke ordenligt i mit andet indlæg så sender dem lige igen. (udvikleren.dk ville ikke folde dem ud ordenligt i hverken IE eller FF)

Mvh
Lasse

Ok jeg har nu lavet det ligesom du siger kun med en tabel! Men nu er problemet hvordan laver jeg flere brugere i opret.php sådan så næste gang jeg opretter en bruger bliver den lagt i en ny variabel inde i tabellen og så når man logger ind så søger den variablerne igennem og ser om det matcher???

login.php

Fold kodeboks ind/udKode 

opret.php

Fold kodeboks ind/udKode 

og resten html og sådan er ligesom før!

Hmm kan jeg ikke gå ind og rette i tabellen "brugere" ??? f.eks sådan at hver gang jeg opretter en ny bruger så går man først ind og sætter 2 nye variabler ind i tabellen "brugere" og så tildeler man dem bagefter brugernavn og passwd???

Ok jeg har nu lavet det ligesom du siger kun med en tabel! Men nu er problemet hvordan laver jeg flere brugere i opret.php sådan så næste gang jeg opretter en bruger bliver den lagt i en ny variabel inde i tabellen og så når man logger ind så søger den variablerne igennem og ser om det matcher???

login.php

Fold kodeboks ind/udKode 

opret.php

Fold kodeboks ind/udKode 

og resten html og sådan er ligesom før!

Det kaldes rækker og ikke variabler.

login.php kan laves noget lignende:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hmm kan jeg ikke gå ind og rette i tabellen "brugere" ??? f.eks sådan at hver gang jeg opretter en ny bruger så går man først ind og sætter 2 nye variabler ind i tabellen "brugere" og så tildeler man dem bagefter brugernavn og passwd???

Johan som jeg har lavet det der, så går den netop ind og sætter det hele ind i en tabel, i hver sin række, og som ovenstående siger så kan du bruge den login metode der, så søger den i tabellen efter en række hvor både password og brugernavn stemmer overens.

Havde glemt at tjekke efter begge dele ;)

Test det engang, det burde virke.

<< < 12 > >>
t