Login.

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hey derude.
Jeg har lavet et login system, hvor man kan oprette sig og logge ind, men..
F.eks. ligesom her på udvikleren. Når man først er logget ind, er man logget ind, og man kan skifte mellem flere sider. Det er somom det bliver registreret?
Hvordan skal man lave en personlig side? Er der en speciel måde, man plejer at bygge sådan en op på?
Jeg giver 100 point, til den der kan hjælpe.

Mvh. Per.

[Redigeret d. 02/06-05 17:58:07 af frugt]

[Redigeret d. 02/06-05 18:59:17 af frugt]

14 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
I stedet for at skrive at man er logget ind, skal du gemme denne information. Du skal øverst i dokumentet have en session_start();

og når man er logget ind skal du gemme det med

session_regenerate_id(); // gør logind sikker
$_SESSION['brugernvan'] = $postbruger; // gemmer hvem der er logget ind

på alle andre sider skal du have en session_start(); øverst, og når du skal vide om en person er logget ind bruger du if($_SESSION['brugernavn']){/*du er logget ind*/}

Hey derude.
Jeg har lavet et login system, hvor man kan oprette sig og logge ind, men..
Hvordan skal man lave en personlig side? Er der en speciel måde, man plejer at bygge sådan en op på?
Jeg giver 100 point til den der kan hjælpe.

Mvh. Per.

Tjah.. Det er vel meget op til dig selv, hvordan du vil bygge den op. Du kan jo få lidt inspiration, ved at kigge på profilsiderne her på udv.dk

Mvh. Emilbp

Her postet mit forsøg på hjælp på pastebin.com. Jeg bruger mysql funktion password(); til sikkerhed. Sessions til at finde ud af om brugeren er logget ind.

Bemærk at med password(); skal du også indsætte med

Fold kodeboks ind/udKode 

http://pastebin.dk/index.php?show=635

Hvis det giver mening?

[Redigeret d. 02/06-05 21:42:11 af Steffan Johannesen]

Jeg tænkte mere på, hvodan man gør sådan, at hvis man skifter side, er man stadig logget på.
... Det er lidt svært at forklare.

En der ved, hvad jeg snakker om?

[Redigeret d. 02/06-05 19:16:15 af frugt]

Jeg tænkte mere på, hvodan man gør sådan, at hvis man skifter side, er man stadig logget på.
... Det er lidt svært at forklare.

En der ved, hvad jeg snakker om?

[Redigeret d. 02/06-05 19:16:15 af frugt]

Hvis du har lavet systemet rigtigt, så burde du kunne skifte side og stadig være logget ind.

Har du brugt en session start?

f.eks.

<?
session_start();
?>

[ Alle skal lære det før man selv kan ]

Du skal når du logger ind gemme brugernavnet i fx en session, og på slle sider skal du så thekke hvad indholdet af denne session er. Der findes artikler om det her på udvikleren og på andre sider.

Du kan gemme nogle sessions, og på den måde gøre så brugeren bliver ved med at være logget ind. Desuden kan du gemme nogle informationer i nogle cookies, og på den måde gøre så brugeren også er logget ind næste gang, selvom han har lukket browseren.

Mvh. Emilbp

Hmm.. Session har jeg prøvet lidt:
http://www.udvikleren.dk/article.php?aid=87&techid=6 .
Men ehm. En der kunne give et eksempel på hvad man skal gøre?

Paster lige login-siden:

<?
$conn = mysql_connect("localhost", "storage", "********");
mysql_select_db("storage");

if(!isset($_POST['Submit'])) {

echo "Du skal komme fra login.php";

} else {

$postbruger = $_POST['Brugernavn'];
$postpass = $_POST['Password'];
$resultat = mysql_query("SELECT Id FROM `brugere` WHERE Brugernavn = '$postbruger' AND Password = '$postpass'");

$number = mysql_num_rows($resultat);

if($number == 1) {

echo "Du er nu logget ind!";

} else echo "De indtastede oplysninger er ikke korrekte";
}
?>

Så "session_regenerate_id();" er kun for en sikkerhedsskyld?

Så "session_regenerate_id();" er kun for en sikkerhedsskyld?

Ja, det er for at forhindre at andre kan "fiksere" sessionen, og derved automatisk blive logget ind på brugerens konto når brugeren logger ind. Funktionen skal kaldes hver gang en brugers adgang/tilladelser/tillid stiger. http://phpsec.org/library/

<< < 12 > >>
t