hjælp med at få login system til at fungere med forum

Tags:    php

Hej!
Jeg er har et login system og et forum, og begge duer. Jeg tænkte så at jeg ville have dem til at du sammen (så man skulle være logget ind for at kunne skrive i mit forum). Jeg har lavet koderne til at man kun kan skrive når man har logget ind, men prøblemet er at så snart man har logget ind og så går ind i forummet, så har den logget af igen? hvordan kan jeg gøre sådan så at når man har logget ind, vil huske det til man lukker siden eller logger ud?

MvH
Andy

8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jaah, ligesom den anden sagde:D toolate i guess:)

[Redigeret d. 27/07-05 02:02:30 af mads]

kan det forresten passe at dette:

include("config.inc");
include("functions.inc");

if(!mysql_num_rows(mysql_query("select * from logon where bruger='$co_bruger' and password='$co_password'"))){
echo "Der kræves logon til denne side!";exit;}

Gør at hvis man ikke er logget ind så kan man ikke skrive? eller skal man slette $co_ forand password og bruger?

Hvis koden ikke passer, hvad kan man f.eks så skrive?

[Redigeret d. 27/07-05 02:19:56 af Andy]

$co_ er jo bare alt efter hvad du har kaldt variablerne
men jeg skulle mene at hvis du gør som mange, og bruger includes, altså laver en index der includer en side med databasekald og derefter includer den side du gerne vil vise, skulle det gerne kun være nødvendigt at state sessionen en gang og ikke på alle sider... men jeg er træt så jeg giver nok ikke mening :P

Hej!
Jeg er har et login system og et forum, og begge duer. Jeg tænkte så at jeg ville have dem til at du sammen (så man skulle være logget ind for at kunne skrive i mit forum). Jeg har lavet koderne til at man kun kan skrive når man har logget ind, men prøblemet er at så snart man har logget ind og så går ind i forummet, så har den logget af igen? hvordan kan jeg gøre sådan så at når man har logget ind, vil huske det til man lukker siden eller logger ud?

MvH
Andy

Ved hjælp af sessions som du kan læse om her:
http://www.udvikleren.dk/article.php?aid=87&techid=6
:)

Hej!

MvH
Andy

$_SESSION["brugernavn"];
$_SESSION["kodeord"];

Session bruges til at flytte data mellem sider, ligesom cookies.
Du vil automatisk blive logget ud når du lukker din browser helt ned.

Så husk at start din session med session_start(); ØVERST i din filer!
Hilsen Mads

Jaah, ligesom den anden sagde:D toolate i guess:)

[Redigeret d. 27/07-05 02:02:30 af mads]

hmmm.... så det vil sige at man ved at skrive:

$_SESSION["brugernavn"];
$_SESSION["kodeord"];

husker den brugnavn og kodeord?

include("config.inc");

if(!mysql_num_rows(mysql_query("select * from logon where bruger='$co_bruger' and password='$co_password'"))){

Gør at hvis man ikke er logget ind så kan man ikke skrive? eller skal man slette $co_ forand password og bruger?

include("config.inc");

$co_ er jo bare alt efter hvad du har kaldt variablerne
men jeg skulle mene at hvis du gør som mange, og bruger includes, altså laver en index der includer en side med databasekald og derefter includer den side du gerne vil vise, skulle det gerne kun være nødvendigt at state sessionen en gang og ikke på alle sider... men jeg er træt så jeg giver nok ikke mening :P

lidt mening gjorde det... men skriv endelig hvis du skulle blive vågen på et tidspunkt

læs meget mere om session på http://dk2.php.net/manual/da/function.session-id.php

[er dogpå engelsk men arbejder med at oversætte det til dansk] om nogle måneder.

-veile-
www.pointsoft.frac.dk

t