Problemer med loginscript med sessions.

Tags:    php

Jeg har i den seneste tid brugt nedenstående fine login script til min administrative del af en side jeg arbejder på.
Jeg er dog løbet i problemer, da scriptet pludselig ikke virker længere. Dette skete efter at tilføjede flere kategorier under "admins" i min SQL database.

Login scriptet ser således ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Min database strukter ser således ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Når jeg forsøger at logge ind refresher den blot siden, men viser ikke displayLogin(), som var jeg logget ind.
Kan I give et hint til for fejlen kan rettes?

[Redigeret d. 28/07-05 04:07:18 af Jonas]

Jeg har i den seneste tid brugt nedenstående fine login script til min administrative del af en side jeg arbejder på.
Jeg er dog løbet i problemer, da scriptet pludselig ikke virker længere. Dette skete efter at tilføjede flere kategorier under "admins" i min SQL database.

Login scriptet ser således ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Min database strukter ser således ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Når jeg forsøger at logge ind refresher den blot siden, men viser ikke displayLogin(), som var jeg logget ind.
Kan I give et hint til for fejlen kan rettes?

[Redigeret d. 28/07-05 04:07:18 af Jonas]

$q = "select password, username from admins where username = '$username'";
Hvis det er dit databasekald skal det nok ændres til en query.
$q = mysql_query("SELECT password, username FROM admins WHERE username=$username");

Nu kører den confirmuser, men den får result = 1 - altså at brugeren ikke eksisterer i databasen.
Jeg har dobbelttjekket at brugeren eksisterer, og at navnet ikke indeholder nogen tegn foruden bogstaver.
Problemet ligger vel i denne kode så?
Fold kodeboks ind/udKode 

t