Login script logger ikke ind

Tags:    php

Hej
Jeg har nogle problemer med mit login script
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg kan sagtens registere mig (som foregår i en anden php fil) og informationerne bliver sat ind i min MySQL database... men af en eller anden grund vil den ikke lade mig logge ind
Den viser mig velkomst teksten (Thank You! You will be redirected) hvilket jo må betyde at jeg skriver Brugernavn/Password rigtigt og at den kommer ind i min database og for at checke om navn og pass passer sammen
men når den så refresher siden viser den stadig login menuen?

8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu er jeg ikke ekspert i PHP
men det skulle da meget gerne fungere sådan at når formen er postet går den videre i selve scriptet... altså længere ned hvor den checker om bruger og pass hænger sammen og så viser velkomst teksten

Nej det er ikke korrekt. Når formularen bliver postet, bliver dataene sendt til den fil, som du har angivet i action="", og bliver så behandlet derfra.

Mvh. Emilbp

Hej
Jeg har nogle problemer med mit login script
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg kan sagtens registere mig (som foregår i en anden php fil) og informationerne bliver sat ind i min MySQL database... men af en eller anden grund vil den ikke lade mig logge ind
Den viser mig velkomst teksten (Thank You! You will be redirected) hvilket jo må betyde at jeg skriver Brugernavn/Password rigtigt og at den kommer ind i min database og for at checke om navn og pass passer sammen
men når den så refresher siden viser den stadig login menuen?

Jeg er ikke den store PHP haj. Men kan det ikke være der skal stå

<form action=" .$_phpself" method="post">
eller..
<form action="<?php echo "$_phpself"; ?> method="post">

Du har glemt at skrive hvor din formular skal sendes hen. Altså der mangler en action="fil.php" i din <form>

Mvh. Emilbp

Nu er jeg ikke ekspert i PHP
men det skulle da meget gerne fungere sådan at når formen er postet går den videre i selve scriptet... altså længere ned hvor den checker om bruger og pass hænger sammen og så viser velkomst teksten

hmmm okay... så har jeg vist endnu mindre styr på php end jeg troede ;) men nu er det jo os mit første login script ;)
men altså i min register.php bliver det hele klaret i samme fil?
der er det også en form... men har ikke lavet nogen action= og den ordner det hele alligevel...

Fold kodeboks ind/udKode 

(har slettet lidt af html'en fra formen... det er en MEGET lang form så ville komme til at fylde lidt meget ;) )

men... der ordner den det hele uden nogen action? :)

Jeg er ikke den store PHP haj. Men kan det ikke være der skal stå

<form action=" .$_phpself" method="post">
eller..
<form action="<?php echo "$_phpself"; ?> method="post">

Det er dårlig kode det der. Et bedre bud vil være:

<form action="<?=$_SERVER['PHP_SELF'];?>" method="POST">

Mvh. Emilbp

Brug altid $_SERVER['PHP_SELF']
$PHP_SELF eller $_phpself eksisiterer vidst ikke i php5, så brug hellere det første

---------------------------------
http://forcesofdk.hotserv.dk
http://www.Webcoder.dk

er godt klar over det er dårligt kodet ;) er jo nybegynder ;)

men fandt ud af at include config stod et forkert sted :D den skulle helt op over det første html tag :)

t