Newbie... :D

Tags:    asp

komplet newbie her.... jeg vil gerne lære ASP, men er ikke helt klar over hvad jeg skal bruge for at lære det ?
Jeg har ikke min egen server, men bruger sider der gratis hoster mine sider som f.eks. www.webpunkt.dk osv.
Så mit spørgsmål er vel hvad jeg skal bruge og hvordan ?

100 point er vel retfærdigt :)



-Sh0rtY-



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
<quote>komplet newbie her.... jeg vil gerne lære ASP, men er ikke helt klar over hvad jeg skal bruge for at lære det ?
Jeg har ikke min egen server, men bruger sider der gratis hoster mine sider som f.eks. www.webpunkt.dk osv.
Så mit spørgsmål er vel hvad jeg skal bruge og hvordan ?

100 point er vel retfærdigt :)



-Sh0rtY-</quote>

Der er et par ting, som du skal være sikker på, når du skal begynde at bruge ASP på dine hjemmesider:

1) Du skal være sikker på, at der, hvor du har dit webhotel, skal understøtte ASP (det står der som regel på deres info-sider.

2) Du skal jo i gang med at skrive kode; men det er jo ikke nogen overraskelse ;) Du kan finde mange artikler osv rundt om på nettet. Også her på Udvikleren.dk er der jo en enkelt artikel om ASP.

3) Nå skriver du også, at du ikke ved, hvad su skal bruge til det. Du kan faktisk lave alt koden i Windows' egen notepad - men det vil du nok ikke, så der skal du bruge programmer som MS Frontpage osv. hvori du også kan designe dine sider.

4) Gå-på mod og tid; for man bliver bidt af programmering ;)

Ellers ved jeg ikke helt, om der er mere, men så må du jo skrive!

Og så lige en sidste ting:
Jeg vil anbefale dig at lære PHP i stedet for! Der synes jeg, at der er mange fordele i forhold til ASP.

HELD OG LYKKE!!!!!!!


<b>•] Mikl [•

<a href="mailto:mikl@mikl.dk">mikl@mikl.dk</a>
<a href="http://www.mikl.dk">www.mikl.dk</a></b>



<quote>komplet newbie her.... jeg vil gerne lære ASP, men er ikke helt klar over hvad jeg skal bruge for at lære det ?
Jeg har ikke min egen server, men bruger sider der gratis hoster mine sider som f.eks. www.webpunkt.dk osv.
Så mit spørgsmål er vel hvad jeg skal bruge og hvordan ?

100 point er vel retfærdigt :)



-Sh0rtY-

Der er et par ting, som du skal være sikker på, når du skal begynde at bruge ASP på dine hjemmesider:

1) Du skal være sikker på, at der, hvor du har dit webhotel, skal understøtte ASP (det står der som regel på deres info-sider.

2) Du skal jo i gang med at skrive kode; men det er jo ikke nogen overraskelse ;) Du kan finde mange artikler osv rundt om på nettet. Også her på Udvikleren.dk er der jo en enkelt artikel om ASP.

3) Nå skriver du også, at du ikke ved, hvad su skal bruge til det. Du kan faktisk lave alt koden i Windows' egen notepad - men det vil du nok ikke, så der skal du bruge programmer som MS Frontpage osv. hvori du også kan designe dine sider.

4) Gå-på mod og tid; for man bliver bidt af programmering ;)

Ellers ved jeg ikke helt, om der er mere, men så må du jo skrive!

Og så lige en sidste ting:
Jeg vil anbefale dig at lære PHP i stedet for! Der synes jeg, at der er mange fordele i forhold til ASP.

HELD OG LYKKE!!!!!!!


<b>•] Mikl [•

<a href="mailto:mikl@mikl.dk">mikl@mikl.dk</a>
<a href="http://www.mikl.dk">www.mikl.dk</a></b></quote>

Jeg er enig med Mikl i at PHP er bedre at arbejde med. Men hvis du vil lære ASP, bør du tage et kig på min artikel. (Den eneste i ASP sektionen :( ) Når du så har opstillet det hele, bør du kigge på ActiveDeveloper.dk og ASP.dk

--
<pre>
|----------------Soccoro---------------|

|--jakob_kirkegaard@hotmail.com--|
</pre>



t