Personal Web Server?

Tags:    asp

Jeg havde før Windows 98, og den glimrende server PWS installeret. Nu har jeg fået Windows XP Home Edition, men der virker serveren. Jeg kan ikke finde IIS, som skulle høre med. Apache er for bøvlet. hvad skal jeg gøre? Kan man downloade PWS/IIS et sted?



Hej!

For at finde den, skal du ind i Start -> Instillinger -> Kontrolpanel -> Tilføj/fjern programmer -> Tilføj/fjern Windows-komponenter. Der skuller der gerne være et punkt, der hedder noget i retning af: "IIS....". Du skal bruge Windows XP CD'en

/ Mikl - mikl@mikl.dk - www.mikl.dk




Hej!

For at finde den, skal du ind i Start -> Instillinger -> Kontrolpanel -> Tilføj/fjern programmer -> Tilføj/fjern Windows-komponenter. Der skuller der gerne være et punkt, der hedder noget i retning af: "IIS....". Du skal bruge Windows XP CD'en

/ Mikl - mikl@mikl.dk - www.mikl.dk


Jeg har allerede prøvet det. Punket er der ikke! Jeg har også prøvet at lede i Windows XP-cd'en, men der er heller ingenting. Det kan vel ikke passe at IIS ikke er med i Home Edition.
Andreas Andersen



Hej,

Jeg har XP Pro. Men det kan da godt være, at M$ har været så geniale at undlade det i Home Edition....

/ Mikl - mikl@mikl.dk - www.mikl.dk




Hej,

Jeg har XP Pro. Men det kan da godt være, at M$ har været så geniale at undlade det i Home Edition....

/ Mikl - mikl@mikl.dk - www.mikl.dk


Jeg tror jeg prøver at skrive et brev til Microsoft og spørger!
Andreas Andersen



Ok - kanon!

Skriver du ikke lige svaret herinde - det er rart nok at vide??

/ Mikl - mikl@mikl.dk - www.mikl.dk




Ja, så har jeg skrevet til Microsoft. De skriver at IIS kun hører med i Pro-versionen og kan ikke køre under Home-versionen. Det er da godt nok mærkeligt at de gør den slags. De skulle da i det mindste gøre det muligt at have den gamle PWS inde.

Jeg tror jeg installerer både Windows 98 og Windows XP på min computer. Så må jeg bruge Windows 98, hver gang jeg skal bruge serveren.

Med venlig hilsen

Andreas Andersen



Jeg havde før Windows 98, og den glimrende server PWS installeret. Nu har jeg fået Windows XP Home Edition, men der virker serveren. Jeg kan ikke finde IIS, som skulle høre med. Apache er for bøvlet. hvad skal jeg gøre? Kan man downloade PWS/IIS et sted?

¨

EEEH... APACHE, BØVLET?
HEH ej det er ikke bøvlet... en let måde at have det inde på er at køre det som en tjeneste (dvs. at den msdos prompt der normalt er der, ikke er der... desuden starter det op sammen med windows)

jeg kan sq ikke lige huske hvordan du gør det men spørg inde på udvikler chatten :)



Jeg havde før Windows 98, og den glimrende server PWS installeret. Nu har jeg fået Windows XP Home Edition, men der virker serveren. Jeg kan ikke finde IIS, som skulle høre med. Apache er for bøvlet. hvad skal jeg gøre? Kan man downloade PWS/IIS et sted?


Jeg ved det lyder dumt men jeg tror du kan bruge Windows NT 4
optionpack til windows 95 på flg. adresse: http://www.microsoft.com/msdownload/ntoptionpack/askwiz.asp

MVH.

Computerfreack.

http://www.friserverplads.dk/computerfreack



t